سلامت ، یکی از مهم ترین نیاز ها و اساسی ترین حقوق مردم و از اولویت های اصلی هر جامعه است. اهمیت نظام سلامت در جامعه تا آنجایی ست که ، نحوه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی ، روش های و فرآیندهای کاری ، کیفیت ارائه خدمات ، تجهیزات و ... در بازه های زمانی مشخص در قالب نظام اعتباربخشی بیمارستانی توسط وزارت بهداشت و درمان مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد. اعتبار بخشی به عنوان یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین روش های ارزیابی سیستماتیک مبتنی بر کیفیت و ایمنی است که مراکز ارائه دهنده خدمات سلامت را ﺳﻼﻣﺖ بر اساس اﺳﺘﺎﻧﺪاردﻫﺎیی با محوریت ﺑﻬﺒﻮد مستمر ﮐﯿﻔﯿﺖ ، ﺑﯿﻤﺎر محوری و ایمنی ﺑﯿﻤﺎر و در راستای کارآمدی هر چه بیشتر مورد ارزیابی قرار می دهد. به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ، یکم و دوم خرداد ماه 1401، تیم ارزیابی اعتباربخشی وزارت بهداشت و درمان متشکل از یک نفر ارزیاب مدیریتی ، یک نفر ارزیاب بالینی و یک نفر ارزیاب بهداشت محیط ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز را بر اساس سنجه های جامع دور پنجم اعتباربخشی ، مورد ارزیابی قرار دادند. ارزیابی جامع طبق سنجه های ابلاغی دور پنجم اعتباربخشی و با محوریت سنجه های مدیریت و رهبری ، مراقبت و درمان و حقوق گیرنده خدمت انجام شد و کلیه نقاط ضعف و قوت بیمارستان مورد بررسی قرار گرفت. در جلسه افتتاحیه این ارزیابی تیم مدیریت و رهبری متشکل از دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر سید کمال مرعشی معاون دارو درمان ، علی علیپور رئیس امور مالی ، دکتر فاطمه مجتهدی رئیس روابط عمومی و تکریم ارباب رجوع ، دکتر مهران کاوش رئیس بیمارستان ، دکتر عبداله صرامی معاون بیمارستان ، دکتر سعید سعیدی مهر مسئول بهبود کیفیت ، شیرین چنگیزی مدیر خدمات پرستاری و دیگر مسئولین بیمارستان بزرگ نفت حضور داشتند. حضور تیم مدیریت ارشد از دید ارزیابان به عنوان یکی از نقاط قوت بیمارستان نفت و نمایانگر تعهد ، مسئولیت پذیری و پاسخگو بودن این تیم نسبت به فرآیند اعتباربخشی مطرح شد. نهادینه شدن و سیستماتیک بودن فرآیند اعتباربخشی ، آمادگی کامل بیمارستان برای مواجهه با بحران ها احتمالی ، نهادینه شدن اصول ایمنی بیمار ، آمادگی و تسلط کارکنان به تمامی سنجه های اعتبار بخشی ، بررسی شاخص های بهینگی و کارایی بیمارستان ، انظباط مالی و تشکیل تمامی کمیته های بیمارستانی با حضور مدیریت ارشد به عنوان نقاط قوت بیمارستان نفت مطرح شد. ارزیابان ضمن بررسی کلیه سنجه ها در بیمارستان، از اقدامات صورت گرفته در بحران کووید از جمله استفاده بهینه از ظرفیت تخت های بستری بیمارستان ، مسئولیت اجتماعی در برابر بومیان منطقه و مردم شهر اهواز ، بستری بیش از 5 هزار بیمار مبتلا به کرونا طی 27 ماه اخیر ، انجام بیش از 63 هزار تست PCR جهت تشخیص این بیماری و تزریق بیش از 100 هزار دوز واکسن طی یکسال گذشته، تقدیر نمودند و این اقدامات را نشانگر هم راستایی مدیریت ارشد مجموعه با برنامه های وزارت بهداشت در مدیریت بیماری کووید19 مطرح کردند. ایشان توجه به حقوق گیرنده خدمت و نهادینه شدن اصل بیمار محوری و پاسخگو بودن نسبت به بیماران و مراجعین از طریق برقراری ارتباط با ذینفعان ، نظرسنجی از مراجعین و شاخص رضایتمندی بیماران را نیز از جمله نقاط قوت و به عنوان شواهدی بر استقرار نظام اعتبار بخشی در بیمارستان برشمردند. ارزیابی بخشها و واحدهای مختلف بیمارستان بزرگ نفت تا ساعت 18 روز یکشنبه بطول انجامید و در پایان تیم ارزیاب از تلاش مسئولین و کارکنان بیمارستان بزرگ نفت اهواز در جهت بهبود مستمر کیفیت خدمات قدردانی کردند.