سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۲۰
 

اخبار

عملکرد قابل تقدیر کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در یک سالی که گذشت

دکتر دهقان : عملکرد خوب و قابل تقدیر بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به إذعان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مدیران منطقه ، حاصل تلاش شبانه روزی و وحدت و همدلی همه‌ی همکاران این مجموعه بوده است.

 

دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، در گفتگو با روابط عمومی این بهداشت و درمان با بیان اینکه جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز 71 هزار و 751 نفر می باشد گفت : از این تعداد 39 هزار و 720 نفر را شاغلین و خانواده های محترم ایشان ، و 32 هزار و 31 نفر را بازنشستگان و خانواده های محترم ایشان تشکیل می دهند.

عملکرد قابل تقدیر بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در مبارزه با بیماری کرونا

وی با تاکید بر جانفشانی و از خود گذشتگی همه ی کارکنان این بهداشت و درمان طی دو سال اخیر گفت : در سال گذشته قریب به 3 هزار بیمار کووید19 در بیمارستان بزرگ نفت اهواز بستری شده اند و بیش از 93 هزار نفر نیز با علائم کووید 19 به صورت سرپایی به بیمارستان نفت و مراکز سلامت خانواده مراجعه نموده اند. همچنین در سال گذشته در آزمایشگاه مولکولی بهداشت و درمان اهواز بیش از 23 هزار تست PCR انجام شده است. این آمار نشان می دهد در بخش سرپایی و بستری از نظر کمی و کیفی جز بهترین مراکز در سطح استان خوزستان بوده ایم و به إذعان مسئولین دانشگاه علوم پزشکی و مدیران منطقه عملکرد این مجموعه بسیار خوب و قابل تقدیر بوده است. این کارنامه قابل قبول در مواجهه با بیماری منحوس کرونا، حاصل تلاش شبانه روزی و وحدت و همدلی همه ی همکاران پزشک ، پرستار ، خدمات ، اداری و پشتیبانی و بویژه همکاران خط مقدم مبارزه با این بیماری در بیمارستان ، مراکز سلامت خانواده ، سلامت کار ، درمانگاههای عملیاتی ، آزمایشگاه و خدمات تشخیصی بوده است.

واکسیناسیون و ایمن سازی جمعیت تحت پوشش صنعت نفت و مردم شهر اهواز

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان اینکه در سال 1400 علی رغم سه پیک متوالی کرونای انگلیسی ، دلتا و اومیکرون ، توانستیم با مدیریت صحیح و به موقع این بیماری از این بحرانهای سخت سربلند بیرون آییم گفت : طی سال گذشته همکاران ما در معاونت بهداشت و طب صنعتی و واحد بهداشت خانواده موفق شدند همگام با سایر مراکز بهداشتی در سطح شهر اهواز، بیش از 100 هزار دوز واکسن کرونا تزریق نمایند تا گام مهم و ارزشمندی در ایمن سازی جامعه و کنترل و مدیریت این بیماری برداشته باشیم.

فعالیت روتین دیگر واحدها ، همزمان با مدیریت بیماری کرونا
دکتر دهقان اظهار داشت: همزمان با کار بزرگ جهادی در مدیریت بیماری کووید ، تزریق روزانه بیش از 200 مورد داروی رمدسیویر در پیک کرونا و افزایش ظرفیت تخت های ویژه در دوران پاندمی کووید ، به طور همزمان دیگر واحدهای بیمارستان از جمله کلینیک های تخصصی ، بخش های بستری غیر کووید و اتاق های عمل جنرال و جراحی قلب و مراکز سلامت خانواده ، سلامت کار و درمانگاههای عملیاتی نیز همچنان فعال بوده و خدمات روتین انجام شده است، به طوریکه در سال گذشته بیش از 230 هزار نفر به کلینیک های تخصصی بیمارستان نفت و مجتمع های سلامت خانواده شهدای نفت و کارون مراجعه نموده اند.

حضور پزشکان مجرب در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تصریح کرد : در حال حاضر در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز 118 پزشک عمومی ، 93 پزشک متخصص ، 22 پزشک فوق تخصص ، 14 داروساز و 37 دندانپزشک مشغول به خدمت می باشند. بیمارستان بزرگ نفت اهواز با حضور 3 پزشک فوق تخصص و 6 پزشک متخصص در گروه قلب و با داشتن بخش آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی پیشرفته و اتاق عمل جراحی قلب با بیش از 94 درصد موفقیت در انجام جراحی های قلب ، جزء بهترین ها در استان خوزستان می باشد. همچنین حضور 3 پزشک فوق تخصص آنکولوژی در این بیمارستان ، امکان ارائه خدمات درمانی در زمینه آنکولوژی و هماتولوژی را برای همه ی بیماران بهداشت و درمان های صنعت نفت جنوب فراهم نموده است. همچنین با حضور 5 پزشک فوق تخصص جراحی در رشته های مختلف و 4 پزشک متخصص جراح ، اعمال جراحی پیشرفته نیز در این بیمارستان انجام می شود.

ارتقاء خدمات دندانپزشکی
دکتر دهقان با اشاره به ارتقا کمی و کیفی خدمات دندانپزشکی در سال 1400 گفت : پس از انجام واکسیناسیون همکاران دندانپزشک و با فراهم نمودن شرایط تهویه مناسب جهت واحدهای دندانپزشکی ، ظرفیت پذیرش بیمار را در این بخش افزایش دادیم به طوری‌ که در سال گذشته 70388 بیمار به کلینیک های دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز مراجعه نموده و آمار بیماران اعزامی به یک دوم نسبت به سال 99 کاهش یافته است. همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته انجام اقدامات  تخصصی دندانپزشکی مانند عصب کشی و ... حداکثر 48 ساعت پس از ویزیت اولیه انجام می گردد. به علاوه برای بیماران با عقب ماندگی ذهنی و سندروم داون و یا کودکان با سن کم که امکان انجام اقدامات دندانپزشکی را به صورت روتین ندارند ، کلیه اقدامات دندانپزشکی در اتاق عمل بیمارستان نفت و با حضور متخصص بیهوشی انجام می شود.
وی افزود : جهت رفاه حال شاغلین محترم صنعت نفت ، کلینیک دندانپزشکی اختصاصی شاغلین از اسفند ماه سال گذشته در معاونت بهداشت و طب صنعتی در روزهای شنبه تا چهارشنبه درتایم بعد از ظهر فعال بوده و در مرداد ماه امسال نیز دومین کلینیک دندانپزشکی شاغلین در روزهای پنجشنبه در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت افتتاح و آماده خدمت رسانی به مراجعین است.

برنامه های آتی
رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص برنامه های آتی این مجموعه گفت : ایجاد بخش سکته مغزی ( استروک یونیت ) با 4 تخت ویژه ، عقد قرارداد با یک مرکز رادیوتراپی خصوصی در اهواز در کوتاه مدت و ایجاد بخش رادیوتراپی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز در آینده ی نزدیک ، پیگیری جهت تکمیل پروژه پلی کلینیک جواهری ، اتمام بازسازی بخش زنان و زایمان ، ایجاد بخش دیالیز جدید با ظرفیت 25 تخت در بیمارستان نفت اهواز ، ایجاد مرکز سوختگی ، نصب و راه اندازی دستگاه سی‌تی‌اسکن 256 اسلایس تنها بخشی از برنامه های این مجموعه برای سال 1401 خواهد بود.

عمل به مسئولیت های اجتماعی
وی افزود : این بهداشت و درمان در زمینه عمل به مسئولیت های اجتماعی خود توانسته در سال گذشته 19 اردوی جهادی پزشکی در مناطق کمتر برخوراد و محروم شهر اهواز برگزار نماید.

بروز رسانی تجهیزات پزشکی و تامین به موقع دارو
وی در خصوص بروز رسانی تجهیزات پزشکی و تامین به موقع و همیشگی داروهای مورد نیاز بیماران صنعت نفت گفت : در سال 1400 توانسته ایم به همت همکاران حوزه پشتیبانی بیش از 100 میلیارد ریال تجهیزات پزشکی سرمایه ای برای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز خریداری نماییم. در کلینیک های تخصصی و آزمایشگاه بیمارستان بخش اعظم تجهیزات کاملا بروز شده و مطابق با بهترین استانداردها هستند. همچنین با تلاش همکاران در مدیریت خدمات دارویی بهداشت و درمان اهواز، 136 میلیارد تومان نیز جهت خرید دارو و تجهیزات پزشکی مصرفی در سال گذشته هزینه شده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش و همت همه ی کارکنان و مدیران در مجموعه ی بهداشت و درمان های صنعت نفت بتوانیم گام های بلند و ارزشمندی را در ارتقاء سطح بهداشت و سلامت جمعیت شریف و عزیز صنعت نفت برداریم.

۲ شهریور ۱۴۰۱ ۱۶:۲۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۶۴۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید