سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹

اخبار

پای صحبت رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز؛

پرستاران قطعات اصلی پازل درمان

پرستاری واژه‌ای آشنا که یادآور آرامش، مهربانی، صبر و بردباری، عشق به نجات همنوع و انسان‌های بی ادعایی است که صادقانه در یکی از سخت‌ترین شغل‌های دنیا همه تلاش خود را برای مراقبت از بیماران بکار می‌گیرند تا دوران نقاهت خود را به آرامی سپری کنند.

 

دین اسلام برای حرفه پرستاری جایگاه و اهمیت زیادی قائل است زیرا پرستار در کنار بیمار سخت‌ترین حالت‌ها را تحمل می‌کند و باید سرشار از مهر و محبت باشد، هم‌دردی، انس گرفتن با بیمار و امید دادن از ویژگی‌های پرستاران است.

به همین دلیل در نظام جمهوری اسلامی پنجم جمادی الاول زاد روز میلاد حضرت زینب (س) در تقویم رسمی ایران به منظور قدردانی از خدمات ارزشمند و انسان دوستانه پرستاران به عنوان روز پرستار معرفی شده است.

پرستاران به دلیل ارتباط با بیماران با بررسی‌ها و ارزیابی از وضعیت بیمار و انتقال پیام به پزشک نقش مهم و موثری در انجام امور و بهبود و درمان بیماران برعهده دارند.

همگی به این موضوع اذعان داریم که تاثیر اقدامات پرستاری و روحیه بخشی پرستاران به بیماران از دارو و درمان بیشتر است. روز پرستار، بهانه‌ای برای ادای احترام به کسانی است که با نیت‌های خالص، به بیماران خدمات ارایه می‌کنند؛ از این رو به سراغ رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز رفتیم و پای صبحتهای وی نشستیم.

شیرین چنگیزی ضمن تبریک پنجم جمادی الاول سالروز میلاد با سعادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز عنوان کرد: پرستاران به عنوان رکن مهم عرصه بهداشت و درمان، همگام با سایر همکاران و تحمل سختی‌ها، با صبوری در جهت استقرار و ادامه راه نظام مراقبت و سلامت در جامعه و همچنین در جهت تحقق اهداف بهداشتی و درمانی اهتمام جدی می‌ورزند.

وی بیان کرد: مدیریت پرستاری بیمارستان بزرگ نفت اهواز با اعتمادی راسخ بر اولویت سلامت و ارتقاءکیفیت، خدمات پرستاری را برنامه‌ریزی نموده و با استفاده از توانمندی و کارآرایی پرسنل مجرب گامی بلند در نیل به اهداف حرفه‌ای به ایمن‌ترین شکل ممکن بر می‌دارد.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز افزود: این واحد با تکیه بر سرمایه‌های انسانی کارآمد، متعهد و با رویکردی سلامت محور بر اساس اصول اقتصاد سلامت در راستای توسعه پایدار کارکنان پر تلاش صنعت نفت گام برمی‌دارد. 

وی ادامه داد: پرستاران بیمارستان بزرگ نفت اهواز در جهت ایمنی بیماران، رعایت اخلاق حرفه‌ای، رعایت منشور حقوق بیمار، عدالت در دسترسی به خدمات، مسئولیت پذیری و پاسخگویی در قبال گیرندگان خدمت و همچنین تعالی و رشد سرمایه‌های انسانی قدم‌های بسیار بزرگی را برداشته‌اند.

چنگیزی آموزش مداوم به کارکنان پرستاری و افزایش ایمنی بیماران در جهت بهبود رعایت حقوق بیمار، افزایش اعتماد مردم به مراکز درمانی و افزایش کارایی بیمارستان‌ها، شناسایی نیازهای آموزشی هر بخش با توجه به فعالیت تخصصی را از دیگر اقدامات واحد پرستاری برشمرد.

وی ادامه داد: پیگیری شرایط بیماران بصورت تلفنی با رعایت تواتر مورد نیاز، ارجاع بیماران به واحد آموزش پرستاری و پیگیریهای لازم توسط پرستار پس از ترخیص از بخش‌های بستری را از دیگر خدمات واحد پرستاری و مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز اعلام کرد.

چنگیزی تعداد تماس‌ها جهت پیگیری شرایط بیماران بعد از ترخیص از بخش‌های بستری را در شش ماهه نخست سال جاری بیش از دو هزار مورد اعلام کرد.

این مسئول در ادامه گریزی به چالش‌های نظام سلامت انداخت و گفت: افزایش بار ناشی از سالمندی، افزایش بیماری‌های مزمن و قلبی و عروقی مهمترین چالش‌های حال حاضر نظام سلامت است.

چنگیزی در ادامه با بیان اینکه سوپروایزر سلامت بیمارستان بزرگ نفت اهواز با کمک رابطین آموزشی بخش‌های بستری در زمینه پروتکل SMART و ترخیص ایمن بیماران قدم‌های بسیار برداشته‌اند، گفت: ارائه آموزش‌های لازم به بیمار و خانواده، آموزش خودمراقبتی و پیگیری شرایط بیماران پس از ترخیص از دیگر خدماتی است که از سوی پرستاران بخش صورت می‌پذیرد.

واحد پرستاری پیگیر و خود مدیریتی از دیگر مواردی بود که خانم چنگیزی به ارائه توضیحات در مورد آن پرداخت و گفت: واحد پرستاری پیگیر به واحدی مستقر در بیمارستان اطلاق می‌شود که جهت انجام پیگیری و ارائه آموزش‌های خود مراقبتی و براساس نیازهای آموزشی و مراقبتی گیرندگان خدمت مطابق با شرح وظایف و اختیارات تعیین شده پرستاران دایر می‌گردد.

رئیس خدمات پرستاری و مامایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز توضیح داد: خودمدیریتی، فعالیت‌هایی است که موجب پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها و ارتقاء سلامت افراد شده و علائم و نشانه‌های بیماری را کنترل می‌کند.

 

۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۶:۲۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲۴۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید