سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۸:۱۳

اخبار

ارزیابی حوزه گردشگری سلامت در بیمارستان نفت اهواز

ارزیابان وزارت بهداشت بیمارستان نفت اهواز را در حوزه گردشگری سلامت مورد ارزیابی قرار دادند.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، گردشگری سلامت، نوعی از گردشگری است که به منظور حفظ، بهبود و حصول مجدد سلامت جسمی و ذهنی فرد به مدتی بیشتر از 24 ساعت و کمتر از یک سال با سفر به کشوری دیگر صورت می گیرد. یک توریست سلامت با مسافرت از محل دائم زندگی خود می تواند از خدمات درمانی مقصد استفاده کند تا سلامت جسمی و روحی اش را به دست بیاورد.

 

گردشگری سلامت  حاصل از به هم پیوستن دو صنعت سفر و پزشکی در جهان است که کشور ما با دارا بودن سابقه طولانی در پزشکی  و جاذبه های طبیعی می تواند به جایگاه قابل قبولی در این زمینه دست یابد.

 

از دهه 1990 گردشگری سلامت در سطح دنیا به دلایل متعددی همچون جهانی شدن وآزاد سازی تجارت درحوزه خدمات سلامت،تغییرات نرخ ارز در اقتصاد ،ارتقاء و بهبود کیفی تجهیزات پزشکی،ظهور و گسترش اینترنت و پیشرفت فناوری اطلاعات، مسن تر شدن جمعیت و اقتضائات سیستم خدمات بهداشتی رو به افزایش رفت.

 

از جمله اهداف صنعت گردشگری سلامت اشتغال زایی و رشد کیفی در بخش سلامت کشور و نزدیک شدن به استانداردهای جهانی، کسب درآمد و ارزآوری به کشور و حمایت از رشد اقتصادی در کشور، تبدیل شدن به قطب گردشگری سلامت در منطقه؛ جذب گردشگران سلامت از کشورهای آسیای میانه، کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای اسلامی بوده است.

 

از جمله مزیتهای رقابتی استان خوزستان  در حوزه  گردشگری سلامت می توان به مجاورت مرزی ( بخصوص به کشور عراق)، برخورداری از جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی، بعد مسافت با کشور عراق و امکان سفر زمینی کوتاه و آسان و هم زبانی بخشی از جمعیت استان با مردم کشور عراق اشاره کرد.

 

بیمارستان بزرگ نفت اهواز ازآبان ماه سال 1393 با تشکیل دفتر گردشگری سلامت و تسهیل شرایط مورد نیاز با توجه به استانداردها ، پذیرای بیماران خارجی (بویژه بیمارانی از کشور عراق) بوده است و طی سالهای اخیر، 921  بیمار بین الملل در این بیمارستان بستری شده و مورد درمان قرار گرفته اند. بیشتر این بیماران در حوزه بیماری‌های قلب و عروق ، آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی و جراحی قلب باز به بیمارستان نفت مراجعه نموده اند.

 

در همین راستا بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، در سال 1395 موفق به اخذ گواهینامه پذیرش بیماران بین الملل (IPD) از وزارت بهداشت و درمان گردیده و در سال های اخیر نیز این گواهینامه تمدید شده است.

 

طی هفته‌ی جاری با حضور ارزیابان وزارت بهداشت و درمان در حوزه گردشگری سلامت نحوه پذیرش و درمان بیماران براساس ضوابط و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان مورد ارزیابی قرار گرفته و الزامات قانونی جهت اخذ گواهینامه گردشگری سلامت برای بیمارستان‌ بزرگ نفت اهواز مورد بررسی قرار گرفت.


گردشگری سلامت 19

گردشگری سلامت 17

گردشگری سلامت 16

گردشگری سلامت 14

گردشگری سلامت 13

گردشگری سلامت 12

 

گردشگری سلامت 2
گردشگری سلامت 6
گردشگری سلامت 5
گردشگری سلامت 4
گردشگری سلامت 3
گردشگری سلامت 24
گردشگری سلامت 15
گردشگری سلامت 11
گردشگری سلامت 10
گردشگری سلامت 9
گردشگری سلامت 8

۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۳:۴۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید