سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۶:۴۲

اخبار

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز یک میلیون و 85 هزار خدمت سلامت ارائه داد

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: ارائه بیش از یک میلیون و 85 هزار خدمت در مراکز درمانی تنها گوشه‌ی کوچکی از خدمات رسانی بی‌وقفه خادمان سلامت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز طی یک‌سال گذشته بوده است.

 

دکتر بهرام دهقان در گفتگو با روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار کرد: 413 هزار و 224 نفر به مراکز سلامت خانواده ، بیش از 300 هزار نفر به کلینیک تخصصی، 164 هزار نفر به آزمایشگاه، 86 هزار و 374 نفر به مراکز دندانپزشکی و 78 هزار و 662 نفر به مراکز تصویربرداری مراجعه و خدمات دریافت نموده‌اند.

 

کنترل کیفی نتایج آزمایشات در آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان اینکه در آزمایشگاه بیمارستان نفت تمامی آزمایشات مورد نیاز بیماران بجز آزمایشات ژنتیک انجام می‌پذیرد گفت: این آزمایشگاه شامل ‌بخش‌های بیوشیمی، هماتولوژی، الکتروفورز، ایمونولوژی و سرولوژی، هورمون‌شناسی، میکروب‌شناسی، قارچ‌شناسی، انگل‌شناسی، تجزیه ادرار، بانک خون تستهای انعقادی و پاتولوژی می‌باشد.

وی در ادامه همچنین گفت: طی یک سال اخیر دو هزار و 190 مورد آزمایش سیتولوژی و سه هزار و 500 مورد آزمایش پاتولوژی در آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز انجام گرفته است.

دکتر دهقان اظهار داشت: در راستای رفاه حال مراجعین و افزایش رضایتمندی جمعیت تحت پوشش صنعت نفت سامانه جوابدهی آنلاین آزمایشگاه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به نشانی https://javabeazmayesh.piho.ahv.org   راه‌اندازی شده است.

وی توضیح داد: پذیرش و نمونه‌گیری از بیماران در مراکز سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز انجام شده و نمونه‌ها به آزمایشگاه پلی کلینیک شهدای نفت ارسال می‌گردد.

وی گفت: آزمایشگاه بیمارستان بزرگ نفت اهواز از شهریورماه سال گذشته در روز‌های پنجشنبه نیز جهت انجام کلیه تست‌های تخصصی و فوق تخصصی فعال شده است.

دکتر دهقان در خصوص برنامه‌های کنترل کیفی در آزمایشگاه‌های این بهداشت و درمان گفت: علاوه بر تلاش‌های همه جانبه در خصوص اجرای کامل استانداردهای اعتباربخشی بیمارستانی ، جهت ارتقاء کیفیت خدمات یکی از بهترین برنامه های نرم افزاری کنترل کیفی مراکز آزمایشگاهی نیز در آزمایشگاه های بیمارستان نفت اهواز نصب شده  و مورد استفاده قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: کلیه نتایج آزمایشگاهی در این نرم افزارها وارد می‌شود و موارد خارج از رنج نرمال بلافاصله رصد شده و کلیه تجهیزات آزمایشگاهی و فرآیند اجرای کار بررسی شده و در صورت نیاز تست تکرار خواهد شد. استفاده از برنامه های کنترل کیفی میزان خطای آزمایشگاهی را به میزان بسیار زیادی کاهش داده است.

دکتر دهقان اظهار کرد: آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز در سال جاری به عضویت انجمن علوم آزمایشگاهی ایران در آمده است و با همکاری و هماهنگی با این انجمن کنترل کیفی نتایج آزمایشات به شکل موثرتر و فعال‌تری صورت می گیرد.

 وی عنوان کرد: در آینده نزدیک آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز همکاری خود را با «مرکز کنترل کیفی جهانی راندوکس» آغاز خواهد کرد.

دکتر دهقان با اشاره با عقد قرارداد با 3 مرکز ارائه خدمات آزمایشگاهی در سطح شهر اهواز گفت: با توجه به مراجعه بخشی از جمعیت تحت پوشش به مراکز آزمایشگاهی طرف قرارداد ، روند اجرای استانداردهای کنترل کیفی نتایج آزمایشگاهی نیز مرتبا بررسی می‌شود تا از صحت نتایج آزمایشگاه‌های طرف قرارداد نیز اطمینان حاصل نماییم.  

وی همچنین از راه‌اندازی اتاق نمونه‌گیری ویژه اطفال در آزمایشگاه بیمارستان نفت اهواز خبر داد.

 

 افزایش 11 درصدی مراجعات به کلینیک‌‌های دندانپزشکی

 دکتر دهقان در ادامه به تشریح خدمات واحد دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز پرداخت و گفت: طی یکسال اخیر 86 هزار و 374 بیمار به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه نموده که 103 هزار و 563 خدمت شامل معاینه و مراقبت، خدمات ترمیمی، پیشگیری، کشیدن دندان (خلفی-قدامی-عقل)، عصب کشی، پالپوتومی و درمان ریشه، اعمال جراحی و رادیوگرافی به ایشان ارائه شده است.

وی عنوان کرد: آمار مراجعات نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: بطور میانگین روزانه 287 بیمار در نوبت‌های صبح و عصر برای دریافت خدمات به کلینیک‌های دندانپزشکی این بهداشت و درمان مراجعه می‌کنند.

دکتر دهقان از ارائه خدمات دندانپزشکی در ۸ مرکز سلامت خانواده در سطح شهر اهواز ، ۴ درمانگاه عملیاتی، مرکز طب صنعتی و کلینیک دندانپزشکی بیمارستان نفت به جمعیت تحت پوشش خبر داد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ادامه یادآور شد: 2 پزشک متخصص جراحی لثه و یک پزشک متخصص جراح فک و صورت نیز با بیمارستان نفت اهواز همکاری دارند.

دکتر دهقان در ادامه با بیان اینکه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با دو مرکز رادیولوژی تخصصی فک و صورت، یک پزشک متخصص ریشه دندان و یک متخصص دندانپزشکی اطفال در سطح شهر اهواز قرارداد منعقد کرده است گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در شهرستانهای دزفول، رامهرمز، باغملک، شوشتر و اندیمشک نیز جهت ارائه خدمات دندانپزشکی با مراکز دندانپزشکی این شهرستان‌ها اقدام به انعقاد قرارداد نموده است.

 وی با توضیح اینکه پروسه نوبت دهی واحدهای دندانپزشکی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تماما الکترونیکی است گفت: از حدود 2 ماه گذشته به علت درخواست ‌های مکرر مراجعین و در جهت رفاه حال این عزیزان ، تدابیری اندیشیده شده تا خدمات گیرندگان جهت اخذ نوبت دندانپزشکی با مراجعه به سایت نوبت‌دهی به آدرس اینترنتی http://nobat.ahv.piho.org   برای دریافت نوبت اقدام نمایندو روند اخذ نوبت نسبت به گذشته تسهیل شده است.

دکتر دهقان در ادامه مدت زمان انتظار جهت درمانهای تخصصی از قبیل درمان ریشه، جراحی لثه و جراحی دندان را حداکثر یک هفته اعلام کرد. 

وی همچنین با اشاره به نقش تاثیرگذار دندانپزشکان این بهداشت و درمان در برپایی اردوهای جهادی گفت: در اردوی جهادی که در آذر ماه در یکی از مناطق کمتر برخوردار شهر اهواز برگزار شد ، 11 دندانپزشک و 7 دستیار دندانپزشکی از مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز شرکت داشتند و به قریب به 250 بیمار خدمات رسانی نمودند. 

 

مراجعه حدود 79 هزار نفر به مراکز تصویربرداری 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار داشت: طی یک سال اخیر  35هزار نفر به واحد رادیولوژی، 22 هزار نفر به سونوگرافی، قریب به 12 هزار نفر به سی تی اسکن، حدود 7 هزار نفر به آم آر آی و 3 هزار نفر به واحد ماموگرافی مراجعه نموده‌اند.

 

انجام پنج هزار و 338 عمل جراحی

 دکتر دهقان عنوان کرد: از بهمن‌ماه سال گذشته تا کنون تعداد پنج هزار و 338 عمل جراحی شامل اعمال جراحی عمومی، زنان و زایمان، چشم، گوش ، حلق و بینی، ارولوژی، ارتوپدی، مغز و اعصاب، قلب وعروق و دندانپزشکی در اتاق‌های عمل و یک هزار و 573 مورد آنژیوگرافی و 477 مورد آنژیوپلاستی در بخش آنژیوگرافی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز انجام گرفته است.

 

وی تصریح کرد: همچنین طی یکسال اخیر 14 هزار و 64 بیمار در بخش‌های مختلف بیمارستان بزرگ نفت اهواز بستری و همچنین حدود 13 هزار نفر به مرکز طب کار این بهداشت و درمان مراجعه نموده‌اند.

 

گفتنی است در حال حاضر حدود 80 هزار نفر از بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

 

۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۴۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲۰۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید