سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۱

اخبار

همزمان با جشن 45 سالگی انقلاب؛ اجرای برنامه‌های متنوع در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اقدام به آذین‌بندی مراکز درمانی، مراسم عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرک نفت، برپایی ایستگاه صلواتی در مراکز درمانی، برگزاری نشست بصیرت افزایی، برگزاری مسابقات قران کریم، برپایی اردوی جهادی پزشکی در مناطق کمتر برخوردار، دیدار با خانواده سردار شهید سالمی، برپایی غرفه سلامت درمحل نماز جمعه، برگزاری مسابقه فرهنگی و برپایی نمایشگاه کتاب نمود.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، همزمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ، این بهداشت و درمان برنامه‌های متعددی را جهت گرامیداشت این ایام اجرا نموده است.

 

آذین بندی مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت اهواز

از چند روز قبل از آغاز ایام الله دهه‌ی فجر با آذین بندی و فضاسازی ویژه مراکز درمانی و نصب المان‌ها و نمادهایی از انقلاب اسلامی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تلاش شد تا فضایی ایجاد گردد که تداعی کننده سالها و روزهای پیروزی انقلاب باشد.

 

برگزاری مسابقات قران کریم 

در اولین روز از دهه‌ی مبارک فجر مرحله مقدماتی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم، نهج البلاغه و اذان وزارت نفت در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برگزار شد که این دوره از مسابقات با حضور حدود 100 نفر از شاغلین، بازنشستگان، همسران و فرزندان ایشان در تالار اجتماعات این بهداشت و درمان برگزار شد.

شرکت کنندگان در این مسابقات در رشته‌های صحیح خوانی، قرائت تقلیدی، تحقیق، ترتیل، حفظ تخصصی، حفظ عمومی، اذان، مفاهیم قرآن کریم، مفاهیم نهج البلاغه و قصه گویی با هم به رقابت پرداختند.

تقویت محافل قرآنی اقدام موثری بود که با پیروزی انقلاب اسلامی و در سایه ی آموزه های امام راحل در جامعه ایران اسلامی گسترش یافت.

مسابقات قرآن_1402 35
مسابقات قرآن_1402 32

مسابقات قرآن_1402 27
مسابقات قرآن_1402 24

 

دیدار با خانواده سردار شهید سالمی 

همزمان با ایام الله دهه فجر جمعی از مدیران بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در روز یکشنبه 15 بهمن ماه به دیدار خانواده "سردار شهید عبدالمحمد سالمی" رفتند.

دکتر عبدالله سالمی فرزند شهید در این دیدار عنوان کرد: شهید سالمی از سرداران قرارگاه سری اطلاعات و عملیات نصرت بود که در زمان جنگ بارها به کشور عراق جهت کسب اطلاعات برای انجام عملیات های مختلف اعزام شد.

 این دندانپزشک شاغل در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز توضیح داد: این شهید والامقام با سردار محسن رضایی، سردار شهید علی هاشمی و شهید سید ناصر سید نور فرمانده اطلاعات و عملیات برون مرزی قرارگاه کربلا همرزم بوده است.

دکتر سالمی تصریح کرد: سردار شهید عبدالمحمد سالمی در اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در جزایر مجنون پشت پل شهید شحیطاط در خاک عراق به شهادت رسید و تاکنون پیکر این شهید والامقام پیدا نشده است.

دیدار با خانواده شهید سالمی 5
دیدار با خانواده شهید سالمی 2
دیدار با خانواده شهید سالمی 1

 

مزار شهدای گمنام شهرک نفت عطرافشانی شد 

در روز 17 بهمن ماه و همزمان با روز شهادت امام موسی کاظم (ع) ، بسیجیان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز همگام با بسیجیان مرکز بسیج شهید تندگویان با حضور در یادمان شهدای گمنام شهرک نفت در مراسمی معنوی ضمن عزاداری و سینه زنی به مناسبت وفات آن امام همام ، به عطرافشانی و غبارروبی مزار شهدای گمنام پرداخته و با نثار شاخه گل و قرائت فاتحه نسبت به مقام شهدا ادای احترام کردند.

 

غبارروبی مزار شهدای گمنام 7
غبارروبی مزار شهدای گمنام 6
غبارروبی مزار شهدای گمنام 4
غبارروبی مزار شهدای گمنام 3

برگزاری نشست بصیرت افزایی 

در ادامه برنامه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ایام الله دهه فجر در روز چهارشنبه 18 بهمن ماه نشست بصیرت افزایی با حضور اعضای مدیران و کمیته راهبردی این بهداشت و درمان در محل سالن جلسات شهدا برگزار شد.

 حجت الاسلام احمدرضا حاجتی در این نشست عنوان کرد: دهه فجر فرصتی مناسب برای بازخوانی مبانی و خاستگاه‌های انقلاب است. 

وی گفت: انقلاب اسلامی تنهاترین، معروف‌ترین و مهم‌ترین انقلاب فرهنگی و عقیدتی در طول تاریخ است.

وی افزود: انقلاب اسلامی تجلی‌گاه اقتدار، شکوه و عظمت ملی ایران است و عظمت آن از هر سو شنیده می‌شود. امام جمعه موقت اهواز در ادامه اظهار کرد: پیروزی و دستاوردهای فراوانی که انقلاب اسلامی به همراه داشته دشمنان را به شدت ترسانده است. 

وی در این جلسه به تشریح پیشرفت ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌های علمی ، فرهنگی ، سیاسی ، نظامی پرداخت و بر نقش مهم و تاثیر گزار ایران در منطقه و جهان تاکید کرد.

نشست بصیرت افزایی 5
نشست بصیرت افزایی 3
نشست بصیرت افزایی 2
نشست بصیرت افزایی 1

 

برپایی غرفه سلامت در محل نماز جمعه

از دیگر اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت اهوازدر ایام الله دهه مبارک فجر ، برپایی غرفه سلامت در محل مصلی مهدیه نماز جمعه اهواز در تاریخ 20 بهمن ماه بود که با هدف پایش سلامت شهروندان و توسط بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج این بهداشت و درمان برگزار شد.

در این غرفه سلامت که مورد استقبال فراوان شهروندان قرار گرفت؛ تست فشارخون و قندخون، اندازه‌گیری قد و وزن برای 350 نفر از شهروندان انجام گرفت.

 
غرفه نماز جمعه 5
غرفه نماز جمعه 4
غرفه نماز جمعه 3
غرفه نماز جمعه 2
غرفه نماز جمعه 1

 

از دیگر برنامه‌های بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ایام الله دهه فجر برپایی ایستگاه صلواتی و توزیع شیرینی و چای در میان مراجعین و بیماران در بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، مراکز سلامت خانواده شهدای نفت و کارون و مرکز بهداشت و طب صنعتی بود که به همت بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج این بهداشت و درمان انجام شد.

برگزاری مسابقه فرهنگی ویژه دهه‌ی فجر به صورت الکترونیکی، برپایی نمایشگاه کتاب در بیمارستان نفت اهواز، حضور کارکنان در جشن‌های فرهنگی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب نیز از دیگر اقداماتی بود که در این روزهای پر برکت انجام شد.

نمایشگاه کتاب 4
ایستگاه صلواتی 4
ایستگاه صلواتی 3

 

حضور پرشور کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در راهپیمایی شکوهمند 22 بهمن 

به مناسبت یوم الله 22 بهمن ، مدیران و کارکنان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  نیز همراه با عموم مردم جامعه ، به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و در مراسم راهپیمایی با شکوه امسال حضوری پرشور داشته و یک بار دیگر با آرمان های امام راحل(ره) و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند و انزجار خود را از استکبار جهانی اعلام نمودند.

 

راهپیمایی22بهمن1402 7
راهپیمایی22بهمن1402 6
راهپیمایی22بهمن1402 5
راهپیمایی22بهمن1402 4
راهپیمایی22بهمن1402 3
راهپیمایی22بهمن1402 2
راهپیمایی22بهمن1402 1

۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۲۷
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید