سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۷:۳۳

اخبار

فعالیت کلینیک مشاوره دارویی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز

کلینیک مشاوره دارویی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز با حضور متخصص فارماکولوژی بالینی ، آغاز بکار کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، تداخلات دارویی عوارض ناخواسته‌ای است که از ترکیب و مصرف همزمان دو یا چند دارو به وجود می‌آید. تداخل دارویی می‌تواند در صورت مصرف همزمان داروهای دو یا چند پزشک، مصرف داروهای بدون نسخه، داروهای گیاهی، حتی مکمل‌ها و غذاها نیز رخ دهد. هر چه تعداد و مدل مصرف داروهای یک بیمار بیشتر باشد، احتمال ایجاد تداخل دارویی نیز بیشتر خواهد شد. بر طبق یافته‌های علمی احتمال ایجاد تداخل دارویی برای پنج دارو بر اساس میانگین 40 درصد و برای هفت دارو 80 درصد محاسبه شده است. از طرفی تداخلات دارویی یک نگرانی ویژه برای سالمندان می‌باشد زیرا میزان مصرف دارو در سنین بالاتر معمولاً بیشتر می‌باشد.

بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز جهت ارتقاء کیفیت خدمات درمانی و پیشگیری از تداخلات دارویی ، ارائه خدمات مشاوره‌ی دارویی را با حضور متخصص فارماکولوژی بالینی آغاز نموده است.

 بیماران خاص از جمله بیماران با نارسایی کلیوی و کبدی ، بیماران پیوند اعضاء ، بیماران مبتلا به سرطان ، سالمندان بالای 65 سال و بیمارانی که بیش از 5 داروی همزمان مصرف می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به کلینیک مشاوره دارویی خدمات مفید و موثری را دریافت نمایند.

در این کلینیک همه‌ی داروهای بیماران و تداخلات دارویی آن‌ها بررسی شده و با توجه به شرایط بیمار و با نظر پزشکان متخصص مربوطه در صورت نیاز تغییراتی در داروهای بیماران و نحوه مصرف آنها داده خواهد شد.

همچنین بیمارانی که مراجعات مکرر به کلینیک های مختلف بیمارستان از جمله قلب ، داخلی ، نورولوژی و... دارند ، ممکن است داروهای تجویز شده برای ایشان با هم تداخلاتی داشته باشند که در این موارد نیز بیماران می توانند از کلینیک مشاوره دارویی استفاده نمایند.

ارجاع به این کلینیک از طریق پزشکان متخصص و فوق تخصص امکان پذیر خواهد بود. بیماران می توانند جهت اخذ نوبت این کلینیک از طریق تماس با مرکز نوبت دهی بیمارستان (Call Center) به این کلینیک مراجعه نمایند. این کلینیک در روزهای شنبه و دوشنبه از ساعت 12 الی 14 فعال می‌باشد.

 

۲۵ بهمن ۱۴۰۲ ۱۵:۳۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱۳۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید