سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۱:۱۳

اخبار

قولی که عملی شد؛

پیشرفته‌ترین دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز بهره‌برداری شد

دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس، یکی از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های روز دنیا، امروز سه‌شنبه 15 اسفند ماه با حضور دکتر سیدعلی جزایری مدیرعامل و دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی مدیر عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، دکتر بهرام دهقان عضو هیئت مدیره سازمان و رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، مهندس علیرضا دانشی مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، مهندس حمیدرضا گلپایگانی مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، سرهنگ حسن باقری فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان و برخی از مدیران شرکت های نفتی منطقه در بیمارستان بزرگ نفت اهواز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

 

 

بیمارستان نفت اهواز پیشگام در اولین‌ها

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از این دستگاه گفت: این دستگاه پیشرفته سی‌تی‌آنژیوگرافی با هزینه 600 میلیارد ریال تهیه و راه‌اندازی شده است.

دکتر سید علی جزایری در ادامه افزود: مرکز تصویربرداری بیمارستان بزرگ نفت اهواز از مجهزترین و به روزترین مراکز درمانی تصویربرداری جنوب کشور است.

وی بیان کرد: دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان نفت اهواز دارای کیفیت تصویر بالایی بوده که امکان ارائه تصاویر سه و چهار بعدی با وضوح تصویر و سرعت بالا را فراهم کرده است و علاوه بر دقت در تصویربرداری، امکان اسکن بیماران با وزن بالا (تا 227 کیلوگرم)، بیماران مسن، بیماران در حالت بیهوشی از دیگر امکانات تخصصی آن به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ادامه داد: این دستگاه آثار حرکتی بیمار را در تصویربرداری به کمترین مقدار رسانده و با تصویربرداری چهار بعدی و امکان تصویربرداری با کاهش مقدار ماده حاجب مورد نیاز، تصمیم‌گیری دقیقی را برای پزشک فراهم می‌کند.

وی تصویربرداری از قلب و عروق، اعصاب و کودکان را از دیگر ویژگی‌های دستگاه مزبور عنوان کرد و افزود: کاهش میزان اشعه به میزان یک سوم دستگاه‌های مشابه از دیگر قابلیت‌های دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس است که بدین لحاظ بیمار با اشعه وارده کمتری مواجه خواهد بود.

دکتر جزایری در ادامه همچنین به تکمیل زنجیره تخصص‌ها و توسعه بخش دندانپزشکی بیمارستان بزرگ نفت اهواز در آینده نزدیک پرداخت.

در ادامه رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز عنوان کرد: دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در راستای افزایش رضایت‌مندی بیماران و ارتقاء سطح خدمات درمانی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز راه‌اندازی شده است.

دکتر بهرام دهقان افزود: این دستگاه در فضایی به مساحت 65 مترمربع در بخش خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز مستقر می‌باشد.

وی اظهار داشت: راه‌اندازی این دستگاه یکی از اصلی‌ترین نیازهای درمانی جمعیت خدمت گیرنده بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بود که با هدف ارتقاء کیفیت خدمات سلامت در دستور کار قرار گرفت.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز یادآور شد: افزایش سرعت بالای تصویربرداری در دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی ، قدرت وضوح و تفکیک بالای تصاویر ، کاهش دوز اشعه دریافتی، تزریق ماده حاجب با دوز کمتر و در نتیجه آسیب کمتر به کلیه و کبد بیمار نسبت به دستگاه‌های مشابه و بررسی ایمن تر و سریع تر عروق از دیگر مزایای این دستگاه است.

وی تاکید کرد: در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی و با نگاه مثبت مقام عالی وزارت و مدیریت شرکت ملی نفت ایران ، دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی بیمارستان نفت اهواز می‌تواند علاوه بر جمعیت تحت پوشش نفت ، جهت خدمت رسانی به عامه مردم نیز مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به حضور متخصصین مقیم در بیمارستان نفت طی دو سال گذشته گفت: در حال حاضر در 6 رشته‌ی تخصصی از جمله طب اورژانس، جراحی، زنان و زایمان ، بیهوشی ، جراحی مغز و اعصاب و رادیولوژی و سونوگرافی متخصصیص مقیم 24 ساعته در بیمارستان بزرگ نفت اهواز حضور دارند.

وی به تلاش در جهت به‌کارگیری پزشکان متخصص و فوق تخصص مجرب‌تر در بیمارستان بزرگ نفت اهواز و تامین تجهیزات پیشرفته و به‌روز اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات با کیفیت تر ، اعزام بیماران از مناطق جنوبی به تهران کاهش یابد.

دکتر دهقان یادآور شد: خرید یک‌دستگاه ام آر آی و همچنین یک‌دستگاه آنژیوگرافی به عنوان پشتیبان در برنامه عملیاتی سال 1403 بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز قرار دارد.

 

استقرار اورژانس هوایی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز 

وی در ادامه با تاکید بر ارتقا ارائه خدمات درمانی و حفظ سلامت کارکنان صنعت نفت گفت: از مهر ماه سال جاری به همت شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب ایجاد اورژانس هوایی جهت استفاده در حوادث صنعتی در دستور کار قرار گرفت.

دکتر دهقان با اشاره به گستردگی سایت‌های شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در سطح استانهای خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و بوشهر گفت: پراگندگی سایت‌های مختلف این شرکت باعث شده در صورت بروز اتفاقات، سوانح و حوادث دسترسی مصدومین به نزدیکترین مرکز درمانی با توجه به بعد مسافت در کمترین زمان امکان پذیر نباشد و این موضوع در سال‌های گذشته یکی از چالش‌های خدمات‌رسانی به شمار می‌رفت که خوشبختانه با تدابیر و هماهنگی  دکتر سید علی جزایری مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب، قراردادی برای تامین بالگرد امدادی با هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی منعقد شد.

وی افزود: در حال حاضر این بالگرد در اختیار بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز قرار گرفته  و امکان استفاده از خدمات امدادی این بالگرد فراهم است. 

 

توجه ویژه دولت سیزدهم به حوزه بهداشت، درمان و سلامت کارکنان

در ادامه مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب گفت: دولت سیزدهم اعتقادات و توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت، درمان و سلامت کارکنان دارد.

مهندس علیرضا دانشی عنوان کرد: اگر بخواهیم تولیدی موفق در نفت انجام شود باید ملزومات آن نیز مورد توجه قرار گیرد که یکی از این الزامات بهداشت و سلامت کارکنان است.

وی با تاکید بر اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از نظر کمی و کیفی تمام قد در خدمت حوزه بهداشت و درمان صنعت نفت خواهد بود خواستار حمایت جدی وزارت نفت از مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز شد.

مدیرعامل مناطق نفت خیز جنوب به شاهکار دولت سیزدهم در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی نفت و ۱۷ همت و راهبرد دولت در جنوب اشاره کرد و گفت: باید نقشه راه جامع فوری برای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تدوین شود.

 

فعالیت ۷۲ دکل نفتی در استان خوزستان 

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان اینکه حفظ منابع انسانی در همه جوامع از ارکان مهم است، عنوان کرد: در صنعت نفت شاهد بیماریهای خاص هستیم که بیماری‌های  قلبی و عروقی مهمترین آن است.

مهندس حمیدرضا گلپایگانی افزود: جهت حفظ و نگهداشت تولید در صنعت نفت باید سلامت و بهداشت منابع انسانی در راس الزامات قرار گیرد که این مهم در حال وقوع است.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۷۲ دکل نفتی در استان خوزستان فعال است گفت: حوادث صنعتی و بویژه سوختگی همواره در کمین کارکنان عملیاتی است و به جهت پشتیبانی افراد حادثه دیده نیاز به ایجاد کلینیک سوختگی در مجموعه بیمارستان بزرگ نفت الزامی می‌باشد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: این مهم تاکنون اجرایی نشده و خواستار ایجاد کلینیک سوختگی جهت پشتیبانی افراد حادثه دیده در حوادث صنعتی در آینده نزدیک هستیم.

 

شکوفایی بیمارستان بزرگ نفت اهواز

 در ادامه فرمانده مرکز بسیج شهید تندگویان با بیان اینکه امروز شاهد شکوفایی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز هستیم عنوان کرد: انشالله با پشتیبانی و مطالبه‌گری امکانات و ابزارهای بیشتری فراهم شود.

سرهنگ حسن باقری گفت: با ارائه امکانات و ابزارهای بیشتر از اعزام و تردد جمعیت خدمات گیرنده بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به سایر مناطق جلوگیری می‌شود.

وی افزود: طی سالهای اخیر تحولات عظیمی در ابنیه، تجهیزات و ابزار درمانی بیمارستان نفت اهواز ایجاد شده است.

سرهنگ باقری همچنین گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در بحث مسئولیت‌های اجتماعی همچون گذشته به جامعه پیرامونی خود توجه ویژه خواهد داشت.

افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 19
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 18
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 17
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 16

افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 34
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 33

افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 14
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 12
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 11
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 9
افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 6

افتتاح سی‌تی‌آنژیوگرافی 22

۱۵ اسفند ۱۴۰۲ ۱۷:۱۰
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۸۶۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید