سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۰

اخبار

نمادی از خدمت؛

تحول در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

دکتر دهقان: تحولات بزرگی در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در حال انجام است.

 

 به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز، نشست مشترک اعضاء کمیته‌های سلامت و درمان با حضور مدیران و مسئولین واحدهای مختلف در 21 اسفند ماه برگزار شد. 

در این جلسه دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و سال نو هجری شمسی گفت : سال 1402 سالی پر فراز و نشیب ، پرکار و پرتلاش برای بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بود، بر خود لازم می‌دانم از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه‌روزی همه ی همکاران تقدیر و تشکر نمایم.

بخش‌های در حال بازسازی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز در یک قدمی بهره‌برداری

دکتر دهقان ضمن تشریح اقدامات مثبتی که در راستای تحول در بیمارستان بزرگ نفت انجام شده است گفت: با توجه به اینکه از زمان افتتاح این بیمارستان ، در بخش اورژانس بیمارستان بازسازی صورت نگرفته بود و ظرفیت تخت‌های این بخش نیز محدود بود، در سال جاری بازسازی و تعمیرات اساسی این بخش در اولویت و دستور کار قرار گرفت.

وی اعلام کرد: این بخش طی سه ماهه اول سال آتی با تجهیزات‌ به‌روز و استانداردهای مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: بخش پسماند نیز با توجه به الزامات وزارت‌ بهداشت و اداره محیط زیست نیاز به تعمیرات اساسی داشت که درسال جاری تصمیم بر احداث واحد جدید پسماند در مجاورت تصفیه خانه فاضلاب بیمارستان گرفته شد که این پروژه نیز طی 3 ماه آینده تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از بازسازی بخش دیالیز بیمارستان نفت اهواز در سال آینده خبر داد و گفت: بخش دیالیز بیمارستان بزرگ نفت اهواز با همکاری شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب بازسازی خواهد شد.

وی همچنین به نامناسب بودن و فرسوده بودن فضای 3 مرکز سلامت خانواده اشاره کرد و گفت: ساختمانی جدیدی در منطقه کوی فدائیان اسلام در اختیار بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز قرار گرفته است که در مرحله بازسازی قرار دارد و پس از اتمام بازسازی ، 2 مرکز سلامت خانواده شهید بهشتی(نیوساید) و خرمکوشک و مرکز بهداشت امام رضا(ع) در ساختمان جدید تجمیع خواهند شد و این مرکز به صورت یک مرکز سلامت خانواده جامع ، خدمات را به صورت 24 ساعته به جمعیت تحت پوشش ارائه خواهد نمود. 

دکتر دهقان عنوان کرد: در سال جاری پیشرفته ترین دستگاه سی‌تی‌آنژیوگرافی روز دنیا با هزینه 600 میلیارد ریال تهیه و هفته گذشته با حضور مدیران ارشد سازمان بهداشت و درمان و مدیران عامل شرکت های نفتی منطقه در مرکز خدمات تشخیصی بیمارستان بزرگ نفت اهواز افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی با توضیح اینکه مشابه این دستگاه در جنوب کشور وجود ندارد تصریح کرد: دستگاه سی‌تی آنژیوگرافی ۲۵۶ اسلایس در راستای افزایش رضایت‌مندی بیماران و ارتقاء سطح خدمات درمانی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز راه‌اندازی شده است.

دکتر دهقان یادآور شد: خرید دستگاه ام آر آی دوم و همچنین ‌دستگاه آنژیوگرافی دوم در برنامه عملیاتی سال 1403 بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز قرار دارد.

وی در ادامه با اشاره به حضور متخصصین مقیم در بیمارستان نفت طی دو سال گذشته گفت: در حال حاضر در 6 رشته‌ی تخصصی از جمله طب اورژانس، جراحی، زنان و زایمان، بیهوشی، جراحی مغز و اعصاب، رادیولوژی و سونوگرافی متخصصیص مقیم 24 ساعته در بیمارستان بزرگ نفت اهواز حضور دارند.

 

برای نخستین بار در کشور؛ حضور جراح مغز و اعصاب مقیم در بیمارستان بزرگ نفت اهواز

وی با توضیح اینکه حضور جراح مغز و اعصاب مقیم در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور بی‌سابقه است گفت: این مهم برای نخستین بار در بیمارستان نفت اهواز صورت گرفته است تا بتوان بهترین خدمات را به جمعیت تحت پوشش صنعت نفت ارائه نمود.

 

تلاش‌ها برای کاهش اعزام بیماران به پایتخت 

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز همچنین به تلاش در جهت به‌کارگیری پزشکان متخصص و فوق‌تخصص مجرب‌تر در بیمارستان بزرگ نفت اهواز و تامین تجهیزات پیشرفته‌تر و به‌روزتر اشاره کرد و گفت: در تلاشیم با ارائه خدمات با کیفیت‌تر و تکمیل زنجیره تخصص‌ها، اعزام بیماران از مناطق جنوبی به تهران کاهش یابد.

 

دکتر دهقان اظهار داشت: امسال برای نخستین بار وام ودیعه مسکن به مبلغ 3 میلیارد ریال به کارکنانی که منزل سازمانی در اختیار آنها قرار ندارد، پرداخت شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز همچنین از واریز نفت کارت نیروهای ارکان ثالث(پیمانکاری) خبر داد و گفت: نفت کارت تا پیش از پایان سال جهت استفاده در اختیار نیروهای پیمانکاری قرار خواهد گرفت.

در ادامه اعضاء کمیته‌های سلامت و درمان به ارائه گزارش عملکرد واحد تحت سرپرستی خود پرداخته و برنامه‌های سال آینده را تشریح نمودند.

جلسه با تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه برکت و رحمت الهی و سال نو هجری شمسی و آرزوی تندرستی و سربلندی برای همه‌ی هموطنان به پایان رسید.

 

  

کمیته سلامت 7
کمیته سلامت 6
کمیته سلامت 5
کمیته سلامت 4
کمیته سلامت 3
کمیته سلامت 1

 

۲۳ اسفند ۱۴۰۲ ۱۶:۲۵
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۲,۱۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید