سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹

اخبار

پیشگیری ، ماموریت اصلی کمیته سلامت

یکصد و هشتاد و هشتمین کمیته سلامت در بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در روز دوشنبه 25 آذر 98 یکصد و هشتاد و هشتمین کمیته سلامت در سالن جلسات معاونت بهداشت و طب صنعتی برگزار شد .

در این جلسه که با حضور دکتر بهرام دهقان و معاونین ایشان و روسای بهداشت و طب صنعتی برگزار شد ،  ابتدا مهندس مقدم به ارائه پاورپوینتی در خصوص HSE MS ( سیستم مدیریت بهداشت ، ایمنی و محیط زیست)  و الزامات آن پرداخت و در خصوص نحوه استقرار این سیستم توضیحاتی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه این سیستم یک گاید لاین و راهنما می باشد گفت : با کاهش توجه به بهداشت ، ایمنی و محیط زیست ، به تبع آن افزایش بیماری ، حادثه و نابودی محیط زیست را شاهد خواهیم بود.

وی افزود : با حمایت مدیریت میتوانیم این سیستم را در بهداشت و درمان اهواز پیاده سازی کنیم. وی همچنین با بیان اینکه ارزیابی و مدیریت ریسک قلب HSE است در این خصوص توضیحاتی را ارائه نمود.

سپس دکتر آریان دلپسند ، مسئول اورژانس پیش بیمارستانی نیز به ارائه پاورپوینت  در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه استقرار مدیریت فوریت های پزشکی و اورژانس پیش بیمارستانی در صنعت نفت توضیحاتی را ارائه کرد. وی اقدامات انجام شده در این زمینه را اینگونه تشریح کرد:

  • جمع آوری اطلاعات در خصوص مکان و شرایط کلیه سایت های عملیاتی منطقه اهواز
  • جمع آوری اطلاعات در خصوص منابع و تجهیزات و امکانات درمانگاههای عملیاتی و درمانگاههای خانواده  در مناطق تحت پوشش صنعت نفت اهواز
  • راه اندازی موقت سامانه پیش بیمارستانی فوریتهای پزشکی در مجموعه بهداشت و درمان اهواز
  • تشکیل جلسات با روسای HSE مناطق نفتخیز و مسئولین HSE شرکت های تابعه و روسای سلامت کار مناطق بهداشت و درمان
  • اجرای مانور های دور میزی و میدانی
  • برنامه ریزی ، طراحی و اجرای MERP
  • راه اندازی EOC  بهداشت و درمان اهواز
  • ایجاد پل ارتباطی میان EOC بهداشت و درمان و EOC دانشگاه
  • آموزش واحد های مختلف بهداشت و درمان اهواز در خصوص نحوه استقرار سیستم اورژانس پیش بیمارستانی

سپس دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان اهواز با بیان اینکه سازمان بهداشت و درمان یک سازمان سلامت محور است خواستار برگزاری منظم تر کمیته سلامت شد و کفت :ماموریت اصلی کمیته سلامت در حوزه پیشگیری است.

وی افزود : علی رغم برگزاری مانورهای بحران متعدد در سنوات گذشته ، بخش اورژانس پیش بیمارستانی مغفول مانده بود.

وی با تاکید بر اینکه بخش اورژانس پیش بیمارستانی در صنعت نفت جنوب بی رقیب خواهد بود از اقداماتی که طی چند ماه اخیر در این زمینه انجام شده تشکر کرد.

سپس دکتر دهقان از خرید 30 دستگاه آمبولانس برای سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در سال آینده خبر داد و گفت : تعدادی از این آمبولانس ها به بهداشت و درمان اهواز اختصاص داده خواهد شد.

در ادامه دکتر دهقان گفت : بایستی از ظرفیت درمانگاههای صنعتی برای انجام معاینات صنعتی در مناطق عملیاتی استفاده کنیم تا بتوانیم خدمات بهتر و موثر تری را به همکاران عملیاتی در صنعت نفت ارائه نماییم. 

وی هدف مجموعه بهداشت و درمان را ارتقا ء سلامت کارکنان و خانواده های ایشان بیان کرد و گفت : ارائه خدمات بهتر در بهداشت و درمان موجب افزایش بهرو وری کارکنان صنعت نفت خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: با افتتاح پلی کلینیک کوی نفت طی ماههای آینده و تجمیع درمانگاهها ، تمرکز و انرژی ما در حوزه سلامت خانواده بسیار بیشتر خواهد شد .

وی در ادامه در خصوص شیوع بیماری آنفولانزا در کشور گفت : در بهداشت و درمان اهواز قریب به 4000 دوز واکسن تزریق شده و تمامی کسانی که مراجعه کرده اند و ریسک فاکتور های لازم برای تزریق واکسن را داشته اند ، واکسن دریافت نموده اند.

دکتر بهرام دهقان همچنین بر اهمیت حوزه پیشگیری در دندانپزشکی تاکید کرد و گفت:  بایستی از ظرفیت های موجود استفاده بهتری شود. وی ارائه خدمات تخصصی دندانپزشکی در بهداشت و درمان اهواز را نوید داد.

در ادامه دکتر سید حسن موسوی معاونت بهداشت و طب صنعتی به ارائه صورتجلسه کمیته قبل پرداخت و بخشی از مشکلات واحد بهداشت محیط را نیز بیان کرد.

کمیته سلامت آذر3
کمیته سلامت آذر2
کمیته سلامت آذر1

۲۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۵۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۸۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید