سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۵۵

اخبار

برگزاری چهارمین نشست دبیران ستادهای اقامه نماز و شوراهای فرهنگی منطقه جنوب

چهارمین نشست دبیران ستادهای اقامه نماز و شوراهای فرهنگی منطقه جنوب در بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز چهارمین نشست دبیران ستادهای اقامه نماز و شوراهای فرهنگی جنوب (استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد) در روز یکشنبه 22 دی ماه 98 در سالن شهدا بهداشت و درمان اهواز برگزار شد.

این جلسه که با حضور مسئولین قرارگاه فرهنگی و اقامه نماز استان خوزستان و دبیران ستادهای اقامه نماز و شوراهای فرهنگی شرکتها و مجموعه های تابعه و بهداشت و درمان های وزارت نفت از دو استان خوزستان و کهگیلویه و بویر در ساعت 9 صبح آغاز به کار کرد ، ابتدا با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در این نشست ابتدا دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم به میهمانان گرامی شهادت سردار دلیر و سرافراز اسلام و حادثه کرمان و سانحه دلخراش سقوط هواپیما را تسلیت گفت و آرزوی علو درجات برای تمامی جانباختگان و شهدای حوادث اخیر نمود.

سپس دکتر دهقان با بیان اینکه بهداشت و درمان اهواز مرکز ثقل سازمان بهداشت درمان است گفت : از نظر جمعیت تحت پوشش ، تعداد کارکنان و کیفیت کار درمانی ارائه شده جز بهترین بیمارستان ها در جنوب غرب کشور هستیم و حتی استانداردهای درجه یک عالی و درجه یک مثبت را از وزارت بهداشت نیز دریافت کرده ایم.

وی همچنین گفت : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با داشتن 11 درمانگاه خانواده و چندین درمانگاه صنعتی مستقر در مناطق عملیاتی ، ماموریت اصلی خود را سلامت محوری و اهمیت به سلامت کارکنان و خانواده های ایشان از طریق پیشگیری از ابتلا به بیماری ها می داند.

وی سپس تصریح کرد : در این بهداشت و درمان علاوه بر کارهای درمانی اقدامات فرهنگی متعددی نیز صورت میگیرد که سرآمد همه ی برنامه ها جزخوانی قرآن کریم در  ایام ماه مبارک رمضان و برگزاری جشن ختم قرآن است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت با بیان این سخن گهربار امام خمینی (ره) که فرمود : نماز کارخانه انسان سازی ست گفت : همکاران مومن و متعهد و انقلابی ما در بهداشت و درمان  اعتقاد دارند که اگر در کنار کار درمانی به روح نماز و وجه انسان ساز نماز هم توجه کنیم و با ایمان و اعقاد قلبی کار درمانی را انجام دهیم ، کار درمانی موثرتر خواهد بود.

پس از آن حجت الاسلام رضا حیدری مسئول قرارگاه فرهنگی خوزستان ضمن تشکر از حضور بهداشت و درمان در مواقع حساس و بحرانی در کشور گفت : از حضور شما در زمان سیل خوزستان در کنار مردم و در اربعین حسینی تقدیر و تشکر میکنیم .

مسئول قرارگاه فرهنگی خوزستان گفت :در این نشست بنا داریم به بررسی مسائل فرهنگی ، رشد و دانش افزایی دبیران ستادهای اقمه نماز و شوراهای فرهنگی و ترویج قرائت قرآن و عمل به آن در مجموعه های فرهنگی بپردازیم .

در این جلسه مسائل مختلفی از جمله میزان همکاری ائمه جماعات در زمان تغییر ساعات اداری در کشور ، بررسی بودجه های فرهنگی شرکتها ، طرح گردش روحانیون (طرح گردش نخبگان ) و ارائه ایده های نو در خصوص نحوه بزرگداشت دهه مبارک فجر و  ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت .

سپس سرهنگ ممبینی رئیس بسیج تندگویان با استفاده از رهنمود های رهبری معظم به ارائه مطالبی در خصوص وضعیت فعلی کشور پرداخت.

نشست فوق پس از برپایی نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت فاطمه زهرا (س) بیمارستان نفت ، در تایم بعد از ظهر با حضور امیر خدایی  و دبیران ستادهای اقامه نماز و شوراهای فرهنگی و روحانیون مساجد و نمازخانه های بهداشت و درمان های جنوب ادامه یافت.

در این نشست روحانیون و دبیران به ارائه گزارش عملکرد خود در سال 98 پرداختند و در ارتباط با  برگزاری برنامه های فرهنگی مسائل ، مشکلات ، دغدغه ها و نقطه نظرات خود را بیان کردند.

در پایان امیر خدایی ضمن ارائه مطالبی در خصوص نحوه ایجاد ارتباط موثر میان روحانیون و کارکنان واحد های مختلف بیمارستانی با توجه به نوع شغل و زمان سنجی ساعات اوج کار پرسنل درمانی و غیر درمانی مختلف ، توضیحاتی را در خصوص نحوه انجام کارتشکیلاتی و کار فرهنگی در بیمارستان ها داد.

اقامه نماز10
اقامه نماز9
اقامه نماز8
اقامه نماز7
اقامه نماز6
اقامه نماز5
اقامه نماز4
اقامه نماز3
اقامه نماز1

۲۳ دی ۱۳۹۸ ۱۶:۱۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۷۹۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید