سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۰:۰۹

اخبار

روز جهانی بهداشت حرفه ای گرامی باد.

مهندس حجت مقدم از اقدامات واحد بهداشت حرفه ای در بحران کووید 19 می گوید.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان اهواز ، با شیوع بیماری کووید 19 فعالیت های واحد بهداشت حرفه ای بیشتر ، پربارتر و موثرتر از گذشته شده است . به مناسبت گرامیداشت نهم اردیبهشت ماه(28 آوریل ) روز جهانی بهداشت حرفه ای و سلامت شغلی ، با مهندس حجت مقدم مسئول واحد HSE بهداشت و درمان اهواز در خصوص  اقدامات انجام شده در بحران اخیر گفتگویی انجام دادیم.

مهندس مقدم با بیان نحوه پیشگیری از ابتلاء شاغلین بهداشت و درمان گفت : در ابتدای شیوع ویروس کرونا با شناسایی و پیگیری وضعیت  شاغلین پرخطر در بهداشت و درمان بویژه واحدهای حساس و درگیر با کرونا تلاش کردیم تا افراد پرخطر (دارای نقص سیستم ایمنی، فشار خون بالا، خانم های باردار و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی دریافت می کنند) به طرق مختلف مثل دورکاری ، جابه جایی و یا مرخصی استحقاقی از خطر ابتلا به کرونا دور بمانند.

مقدم با تاکید بر بررسی کامل کلیه مواد گندزدای مورد استفاده در بهداشت و درمان اهواز  گفت : واحد HSE ضمن انجام بازدید های مستمر از کلیه بخش ها و واحد ها ، بر ورود مواد شیمیایی جدید از لحاظ دارا بودن برگه اطلاعات ایمنی مواد شیمیایی (SDS) و لوزی خطر و همچنین نحوه صحیح و ایمن استفاده از مواد گندزدا  نیز نظارت می کند.

وی افزود : از زمان آغاز بحران کووید19 ، ضمن انجام بازدید های مستمر از کلیه بخش ها و واحد های بهداشت و درمان ، بهبود وضعیت پوسچرهای کاری پرستارانی که به طور مستقیم دربحران کرونا درگیر هستند و همچنین نحوه استفاده صحیح از  لوازم حفاظت فردی در پرستاران و پزشکان مورد بررسی قرار گرفت.


مقدم در خصوص کارکنان خدمات که وظیفه گندزدایی محیط را بر عهده دارند گفت : علاوه بر نظارت بر استفاده صحیح کارکنان خدمات از لوازم حفاظت فردی به بررسی پوسچر کاری ایشان جهت سهولت کار جابجایی کپسولهای تحت فشار حاوی مواد گندزدا و پیشگیری از آسیبهای اسکلتی و عضلانی ایشان پرداختیم و با هماهنگی واحد تعمیرات گاری هایی تهیه و در اختیار واحد خدمات قرار داده شد.

رئیس HSE بهداشت و درمان اهواز گفت : اندازه گیری و ارزیابی سیستم های تهویه در بخش های حساس مانند ICU، CCU، اتاق عمل جنرال، دیالیز ، داخلی زنان و مردان و... انجام شده و نتایج به دست آمده مورد بررسی قرار گرفته تا تهویه بهتر در محیط های بیمارستانی ایجاد شود و از انتقال آلودگی پیشگیری شود.

وی تاکید کرد : از آغاز شیوع بیماری کرونا به طور مستمر بر واحد های پشتیبان (تغذیه ، لاندری و استریل مرکزی ) نظارت داشته ایم.

مقدم گفت : کارکنان در گروه پر خطر که در مدت شیوع بیماری کرونا در محل کار خود حضور نداشته اند قبل از برگشت به کار از طریق این واحد به طب صنعتی ارجاع می شوند و در صورت تایید پزشک صنعتی می توانند در محل کار خود حاضر شوند.


بهداشت حرفه ای2
بهداشت حرفه ای

۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۷۳۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید