سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۵۸
 

اخبار

نشست مشترک رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با سرپرستان گروه مامایی

بمناسبت روز جهانی ماما در روز سه شنبه 16 اردیبهشت نشست مشترک دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با مدیر خدمات پرستاری و مامایی و سرپرستان گروه مامایی برگزار شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان رییس این مرکز ضمن تبریک روز ماما به سرپرستان گروه مامایی گفت : ارائه بهترین خدمات درمانی ، آموزش نیروهای جوان و افزایش حس مسئولیت پذیری با تکریم و احترام همراه شود ، موجب پیشرفت و موفقیت هر چه بیشتر مجموعه بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز خواهد بود.

وی افزود : کاهش شاخص سزارین پس از سالها نشان از همت ویژه تیم مدیریتی گروه مامایی در بیمارستان بزرگ نفت و مراکز سلامت خانواده دارد.
رییس بهداشت و درمان صنعت نفت بیان کرد : قطعا حمایت های متخصصین گروه زنان و زایمان و دفتر پرستاری و همکاری دیگر واحدها نیز در تحقق این هدف تاثیرگذار بوده است.

دکتر دهقان اظهار داشت  : احساس مسئولیت ، کار علمی و تجربه تیم مامایی در ترغیب خانم های باردار و آرامش بخشی به ایشان و اعتماد بیشتر به مجموعه درمانی نفت موجب کاهش شاخص سزارین شده است.
وی ضمن اشاره به شرایط فیزیکی بخش زنان و زایمان گفت : ان شاالله در آینده بازسازی بخش زنان و زایمان و زایشگاه  نیز در دستور کار قرار می گیرد.

دکتر دهقان تصریح کرد: در شرایط فعلی بحران کووید 19 نیاز است که همدلی مجموعه بهداشت و درمان با مراجعه کنندگان و بیماران بیشتر از گذشته باشد.

شیرین چنگیزی مدیر خدمات پرستاری و مامایی ضمن تقدیر از همکاران ماما این روز را تبریک گفت  و آرتمیز رحیمی مسئول بخش زایشگاه ، فریده سلیمانی مسئول بخش زنان و زایمان و فاطمه پابرجا مسئول مامایی مراکز سلامت خانواده به ارائه گزارش عملکرد یکساله خود پرداختند.

فاطمه پابرجا مسئول مامایی مراکز سلامت خانواده با بیان اینکه در ایام کرونا پوشش کامل مراقبت های مادران باردار وجود داشته است گفت : در شرایط شیوع ویروس کرونا و جهت پیشگیری از حضور و تردد غیر ضروری خانم های باردار در مراکز درمانی با برنامه ریزی های انجام شده زمان های خاصی از روز که تردد در مراکز سلامت خانواده کمتر است به عنوان زمان مراجعه مادران باردار در نظر گرفته شده است که در گروه های مجازی مادران اطلاع رسانی لازم انجام شده است.

وی افزود : علی رغم شیوع ویروس کرونا ، پوشش کامل واکسیناسیون کودکان را در مراکز بهداشت خانواده داشته ایم که این مسئله به شکل کامل مدیریت شده انجام گرفته است.

آرتمیز رحیمی مسئول بخش زایشگاه با بیان اینکه کاهش شاخص سزارین با کار تیمی همه جانبه و همکاری های بین بخشی میان مراکز بهداشت خانواده و بخش زایشگاه بدست آمده گفت : بهبود شرایط کلاس های آمادگی برای زایمان طبیعی ، ترغیب خانم های باردار جهت شرکت در کلاس های آمادگی زایمان ،  تشکیل کلاس های بهداشت روان بارداری و ارتباط موثرتر خانم های باردار و ماماها باعث شده که اعتماد بیشتر به بخش زایشگاه و ترغیب و تشویق مادران برای زایمان طبیعی شده است.

وی افزود : با شروع بحران کرونا از طریق فعالیت در گروه های مجازی و آموزش مطالب مرتبط و دستورالعمل های وزارت بهداشت  در خصوص خانم های باردار فعالیت ها را ادامه داده و به صورت شبانه روزی به سوالات مادران پاسخ میدهیم.

فریده سلیمانی مسئول بخش زنان و زایمان ضمن تقدیر از همکاران ماما گفت : بایستی از حمایت های متخصصین زنان بیمارستان در جهت تشویق و ترغیب ماردان به زایمان طبیعی نیز تشکر کرد زیرا اطمینان مادر به اینکه هر گاه در حین پروسه زایمان مسئله ای رخ دهد پزشک متخصص بر بالین وی حاضر می شود و در صورت نیاز سزارین انجام می شود موجب اعتماد بیشتر مادران به سیستم درمانی بیمارستان خواهدبود.

 

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۸:۱۶
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۷۰۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید