سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۴۹
 

اخبار

تشریح اقدامات تیم پزشکی خانواده بهداشت و درمان اهواز از شروع بحران کرونا تاکنون

دکتر مدرس موسوی : از شروع بحران کرونا تیم سلامت خانواده فعالانه ، همه ی تلاش خود را نموده است تا در خدمت خانواده ی بزرگ صنعت نفت باشد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، به مناسبت 30 اردیبهشت ماه روز جهانی پزشک خانواده  با خانم دکتر نسرین مدرس موسوی مسئول پزشکی خانواده و مراکز سلامت خانواده گفتگویی انجام دادیم.

دکتر مدرس موسوی با اشاره به تریاژ بیماران  بدو ورود گفت : از ابتدای شیوع بیماری کووید 19در ایران بر طبق پروتکل های ابلاغی ستاد سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، تریاژ بیماران در بدو ورود در تمامی مراکز سلامت خانواده انجام می شود و در هر مرکز یک اتاق بعنوان اتاق ایزوله بیماران تنفسی مشخص گردیده است.

دکتر مدرس موسوی ضمن اشاره به انجام آموزشهای لازم به تمامی پرسنل در خصوص نحوه حفاظت فردی خود در برخورد با بیماران گفت : کلیه پرسنل شاغل در مراکز سلامت خانواده به لوازم حفاظت فردی کامل مجهز شده اند.

وی افزود : روزانه قبل از شروع بکار و بعداز اتمام شیفت کل مراکز سلام خانواده گندزدایی می شوند.

مسئول پزشکی خانواده گفت :  آموزشهای لازم حضوری به بیماران و مراجعه کنندگان داده می شود و بروشورها وپمفلت های مرتبط با این بیماری در اختیارشان قرار میگیرد.

دکتر مدرس موسوی با اشاره به توقف برخی فعالیت های مراکز سلامت خانواده در بحران اخیر گفت : از ابتدای بحران کرونا طبق پروتکل ها و دستورالعمل های ابلاغی ستاد سازمان  بهداشت و درمان ، فعالیتهای غربالگری بیماریهای مزمن غیرواگیر و فعالیتهای غربالگری زنان بصورت موقت متوقف گردید.  معاینات غربالگری دهان و دندان نیز از شروع بحران متوقف شده و فقط ویزیت بیماران اورژانس دندانپزشک بر طبق پروتکل و شرایط خاص انجام می پذیرد.

وی در خصوص معاینات بهداشتی خانم های باردار گفت : با توجه به اینکه زنان باردار در گروه پرخطر از نظر احتمال ابتلا به کرونا قرار دارند ، از ابتدای شیوع بحران کرونا  لیست زنان باردار هر مرکز سلامت خانواده استخراج شده و کارشناسان مامایی بطور مرتب با آنان تماس گرفته و آموزش های لازم به ایشان داده شده و در صورت نیاز طبق برنامه ریزی خاص و در ساعات کم مراجعه فراخوان و بقیه پیگیری ها به صورت حضوری انجام می شود.

مدرس موسوی در ادامه اظهار کرد : پرستاران خانواده ، پرونده بیماران دارای ریسک بالا و بیماران مزمن دیابتی، بیماران دارای فشارخون بالا ، بیماران با مشکلات قلبی عروقی و افرادی که دارای 30 < BMI بودند را جدا کرده و طبق برنامه ریزی، پزشک خانواده روزانه با این افراد تماس گرفته و آموزش و راهنمایی لازم را انجام می دهد ودر صورت نیاز به ویزیت حضوری ، بیمار فراخوان شده تا در زمانی که مراجعه به مراکز سلامت خانواده کمتر است ، توسط پزشک خانواده ویزیت و در صورت نیاز اقدامات لازم برای ایشان انجام گیرد.

مسئول پزشکی خانواده گفت : از اوایل فروردین ماه سال جاری فعالیت سامانهnocorona.ir آغاز شد. در این سامانه توسط کارشناسان پرستاری و پزشکان خانواده و زیر نظر مستقیم رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و بصورت فعال و مداوم غربالگری ، پایش و پیگیری وضعیت سلامت شاغلین ، بازنشستگان و خانواده هایشان انجام می گیرد.

وی افزود : از جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز تاکنون 22 هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند.

وی در پایان گفت : از شروع بحران کرونا تیم سلامت خانواده فعالانه ، همه ی تلاش خود را نموده است تا در خدمت خانواده ی بزرگ صنعت نفت باشد.

۱ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۲۷۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید