سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۵۶
 

اخبار

دکتر دهقان : توسعه امکانات و تجهیزات در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : در حال پیگیری خرید 6 دستگاه ونتیلاتور و توسعه ی بخش های ویژه بیمارستان بزرگ نفت اهواز هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، با توجه به شیوع بالای بیماری کرونا در استان خوزستان دکتر بهرام دهقان ، رئیس این مجموعه در گفتگویی  اقدامات اخیر این مرکز بهداشت و درمان را شرح داد.

وی با اشاره به اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت یک مجموعه ی سلامت محور است گفت : در بحران های بهداشتی ، سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در خط مقدم قرار دارد و این سازمان از آغاز بحران کرونا در کشور تاکنون ٤٨ دستورالعمل در زمینه ی کرونا ارائه کرده که ١٢ مورد آن مرتبط با شرکتهای تولیدی و از جمله مناطق نفتخیز جنوب بوده است.

دکتر دهقان بیان کرد : در شرایط فعلی مهمترین راهکار برای پیشگیری از گسترش ویروس کرونا ، رعایت بهداشت ، شستشوی مکرر دستها ، حفظ فاصله ی اجتماعی و بویژه استفاده از ماسک در فضاهای بسته می باشد.

وی اظهار داشت  : در بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز همه ی تلاش خود را بکار گرفته ایم تا بتوانیم طَی یک ماه آینده بخش مولکولی آزمایشگاه (PCR) را راه اندازی کنیم.

رییس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز افزود : در شرایط فعلی با توجه به افزایش میزان مراجعات و افزایش تعداد بیماران بستری در بخش های کووید2،1 و 3 و ICU1 و ICU2 ، ما در بهداشت و درمان اهواز در حال پیگیری برای خرید 6 دستگاه ونتیلاتور و توسعه ی بخش های ویژه هستیم.

دکتر دهقان ادامه داد : در حال حاضر اتاق ایزوله با فشار منفی به مساحت 100 متر مربع در اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز جهت بیماران کووید19 بستری در اورژانس ایجاد شده است و نصب این تجهیزات شرایط ایمن تر بهداشتی را برای کادر درمانی شاغل در اورژانس نیز فراهم ساخته است.

وی تصریح کرد : با توجه به نیاز بخش های ویژه دو دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان بزرگ نفت با حداکثر ظرفیت مشغول بکار بوده و علاوه بر این تعداد 120 عدد کپسول اکسیژن 40 لیتری نیز در بیمارستان موجود بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین پیگیری های لازم جهت تامین یک مخزن ذخیره اکسیژن با ظرفیت 10هزار متر مکعب اکسیژن مایع جهت افزایش ظرفیت ذخیره اکسیژن مورد نیاز بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز انجام گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت گفت: جهت حفظ سلامت مراجعین و ضرورت کاهش تردد ایشان به بیمارستان ، علاوه بر ارائه خدمات در کلینیک های تخصصی بیمارستان نفت به شکل محدود ، در مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون کلینیک های تخصصی داخلی ، چشم و قلب نیز راه اندازی شده که طبق برنامه ریزی های انجام شده بیماران را به شکل محدود پذیرش می نمایند.

وی افزود : کلیه تجهیزات تخصصی مورد نیاز نیز در مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون موجود است و بیماران میتوانند از طریق تماس با شماره تلفن ٣١٥٣_٠٦١ در زمان تعیین شده به پزشکان متخصص مورد نظرشان مراجعه نمایند.

دکتر دهقان در ادامه با اشاره به راه اندازی کلینیک ویژه جهت بیماران خاص و ارسال دارو درب منزل ایشان گفت : کلینیک ویژه که با حضور متخصصین از حدود یک ماه پیش آغاز به کار نموده است علاوه بر بیماران خاص (پیوند اعضا ، سرطان و ...) ، به بیماران بازنشسته که سن ایشان بالاتر از ٨٠ سال است نیز خدمات رسانی میکند و پس از تماس پزشک متخصص و بررسی شرایط فعلی بیمار و داروهای مصرفی فعلی وی، داروهای مورد نیاز تجویز شده و درب منزل به این بیماران تحویل داده می شود. به علاوه با هماهنگی انجام شده با صندوق های بازنشستگی طی هفته آینده امکان تحویل دارو برای کلیه بازنشستگان درب منزل فراهم خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  در پایان با بیان اینکه هنوز درمان ثابت شده ای برای بیماری کرونا وجود ندارد اظهار داشت : بسیاری از پروتکل های درمانی بیماری کرونا در مرحله ی تحقیقاتی است ، پس مجددا توصیه میکنم همگان بویژه بازنشستگان محترم که با توجه به شرایط سنی و بیماری های زمینه ای احتمال آسیب بیشتری دارند ، با رعایت بهداشت ، حفظ فاصله ی اجتماعی و استفاده از ماسک همه ی تلاش خود را جهت پیشگیری از ابتلا به این بیماری بنماییم.

 

۱۰ تیر ۱۳۹۹ ۱۶:۰۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۶۴۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید