سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۰۴:۰۶

اخبار

تقدیر رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز از سرپرستاران بخش های کووید19

دکتر بهرام دهقان از مدیر خدمات پرستاری و سرپرستاران بخش های کووید19 ، بخش های ویژه و اورژانس تنفسی تقدیر کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، در نشستی دکتر بهرام دهقان رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز و جمعی از مدیران این بهداشت و درمان ، از مدیر خدمات پرستاری و مامایی و سرپرستاران بخش های کووید1 و 2 ، ICU و اورژانس تنفسی تقدیر کردند.

دکتر دهقان در این نشست گفت : از شروع بحران کرونا در کشور چین و قبل از شیوع بیماری در کشورمان بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز پیگیر تهیه و تامین تجهیزات و لوازم حفاظت فردی مورد نیاز بوده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای شیوع بحران کرونا ویروس در کشور ، بیمارستان نفت ، جز بیمارستانهای معین کرونا در اهواز نبود گفت : این بیمارستان ، در ابتدای شیوع ویروس کرونا فقط به شکل سرپایی بیماران مشکوک به کرونا را پذیرش می کرد و در صورت نیاز به بستری، بیماران به بیمارستان رازی منتقل می شدند ، اما از نیمه اردیبهشت ماه ٩٩ و با افزایش شیوع بیماری در استان ، بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز پذیرش بیماران کرونا را آغاز کرد.

وی ضمن اشاره به مسئولیت های اجتماعی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت : با تلاش ها و پیگیری های انجام شده در اواخر اسفند ماه سال 98 ، 20دستگاه ونتیلاتور در اختیار دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز قرار گرفت و این مسئله به مردم شهراهواز بسیار کمک کرده است.

دکتر بهرام دهقان در خصوص تلاش برای تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز گفت : مجوز خرید 6 دستگاه ونتیلاتور جدید و مخزن ذخیره اکسیژن برای بیمارستان بزرگ نفت اهواز صادر شده است و طی این بحران تلاش کرده ایم وسایل حفاظت فردی با کمیت و کیفیت قابل قبول را برای همکارانمان تهیه کنیم.

وی افزود : از آغاز بحران کرونا تاکنون 86 درصد بیماران مشکوک به کرونا که در بیمارستان بزرگ نفت اهواز پذیرش شده اند ، شاغلین و بازنشستگان صنعت نفت و خانواده هایشان بوده اند .
وی بیان داشت : دغدغه اصلی ما سلامت همکاران شاغل در شرکتها و پیشگیری از ابتلاء ایشان به بیماری کروناست.

دکتر دهقان در ادامه اظهار داشت : اولویت اول ما حفظ سلامت همکاران پرتلاش ما در حوزه پرستاری و پزشکی است و تلاش شده که همه ی امکانات و تجهیزات حفاظت فردی در اختیار همکاران قرار گیرد.

وی گفت : تلاش های شبانه روزی طی چند ماه اخیر ، شیفت های طولانی همکاران پزشک و پرستار در خط مقدم مواجهه با این بیماری و خستگی و استرس های کاری نباید باعث شود از خود مراقبتی غافل شویم. همه ی همکاران ما باید سلامت خود را حفظ کنند تا بتوانیم سلامت جامعه صنعت نفت را حفظ کنیم.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز گفت: بحران غیر قابل پیش بینی است اما این بحران علی رغم همه ی مسائل و مشکلات و چالش هایی که داشت یک فرصت بی نظیر را برای رشد علمی و عملی ، کسب تجربه و افزایش اعتماد به نفس کادر درمان در مدیریت بحران ، اصلاح فرآیندهای کاری و توسعه تجهیزات پزشکی این مرکز ایجاد کرد. کار کردن در شرایط بحران بسیار سخت و پراسترس است و در این بحران با حفظ روحیه ، افزایش همکاری و همدلی ، احساس مسئولیت و تعهد میتوانیم بر این شرایط سخت فائق آییم.

وی با اشاره به تکریم بیماران و افزایش رضایتمندی ایشان گفت : با توجه به گزارشات نظر سنجی های انجام شده رضایتمندی از بخش های بستری کووید در حد بسیار مطلوبی قرار دارد.

دکتر دهقان در زمینه راه اندازی بخش های الکتیو بیمارستان گفت : در حال حاضر و با توجه به شرایط فعلی ، تا بهبود شرایط ، آغاز بکار مجدد بخش های الکتیو بیمارستان با ظرفیت کامل ، به صلاح نیست.

در ادامه شیرین چنگیزی رئیس خدمات پرستاری و مامایی نیز ضمن تشکر از حمایت و قدردانی و پشتیبانی مدیریت ارشد مجموعه ، با بیان اینکه با افتخار در مجموعه نفت مشغول به فعالیت است اظهار داشت : ما یک خانواده هستیم و اگر حمایت و پشتیبانی مدیریت نبود نمی توانستیم با این انرژی و روحیه به جامعه صنعت نفت خدمت رسانی کنیم. در بحران هاست که انسان آبدیده می شود و خدا را شاکریم که کادر پرستاری نفت تاکنون در این بحران سربلند بوده است.

چنگیزی گفت : در شرایط فعلی و با توجه به اینکه برخی از همکاران ما به دلیل شرایط و بیماری های جسمی نمی توانستند در این بحران در کنار ما باشند و برخی از همکارانمان نیز درگیر بیماری کووید 19 شده اند ، همه ی تلاش خود را کرده ایم که با چینش مناسب نیروها ، بهترین و بیشترین خدمات را به بیماران ارائه کنیم.

در ادامه سرپرستاران بخش های کووید و بخشهای ویژه و اورژانس نیز ضمن تشکر از پشتیبانی و قدردانی مدیریت ارشد و حمایت های همه جانبه رئیس بیمارستان و دیگر معاونین ، بیان کردند که ما همچون یک خانواده با همکاری و همدلی در کنار هم خواهیم بود و به یاری خداوند کرونا را شکست می دهیم. سپس ایشان به بیان دغدغه ها و چالش های خود در بحران کرونا پرداختند.


تقدیرکووید6
تقدیرکووید5
تقدیرکووید4
تقدیرکووید3
تقدیرکووید1

تقدیرکووید7







۱۸ تیر ۱۳۹۹ ۲۰:۳۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۹۸۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید