سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۱۸
 

اخبار

تیم پزشکی خانواده ، مسئول مدیریت سامانه nocorona.ir در منطقه اهواز

از ابتدای فروردین ماه امسال و با آغاز بکار سامانه nocorona.ir در مناطق 14 گانه بهداشت و درمان صنعت نفت ، در منطقه ی اهواز نیز این سامانه با راهبری تیم پزشکی خانواده و با همکاری مراقبین سلامت که متشکل از پزشکان ، پرستاران و ماماهای با تجربه و آموزش دیده بود ، پایش ، غربالگری و پیشگیری از شیوع بیماری کووید19 در شاغلین وبازنشستگان نفت و خانواده های ایشان را آغاز کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ،دکتر مدرس موسوی در ابتدا با بیان اینکه راهبری این سامانه در منطقه اهواز به دستور رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بر عهده تیم پزشکی خانواده قرار گرفته است گفت : از زمان آغاز بکاراین سامانه تلاش کردیم مراقبین سلامت که وظیفه پایش و غربالگری بیماری کووید19 را در این سامانه برعهده دارند و در ارتباط مستقیم با جمعیت تحت پوشش هستند ، از میان پزشکان ، پرستاران و ماماهای با تجربه و آموزش دیده انتخاب شوند.

مسئول پزشکی خانواده با اشاره به اینکه از فروردین ماه تاکنون از جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز  حدود 35 هزار نفر در سامانه خود اظهاری nocorona.ir ثبت نام کرده اند گفت : 80.5 درصد از افرادی که در سامانه اطلاعات خود را ثبت کرده اند ، افراد سالم بوده اند که توصیه های لازم جهت حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک و ... از طریق پیامک به ایشان ارسال شده است. 16 درصد نیز افراد مشکوک بوده اند که حداقل یکی از علائم کووید19 از جمله گلودرد ، سرفه ، تب ، تنگی نفس و ...  را داشته اند و این افراد مشکوک توسط مراقبین سلامت مورد بررسی قرار گرفته اند و فرم های مربوطه جهت ایشان تکمیل شده است.

وی افزود : 50 درصد از افراد مشکوک در طی چندین روز پایش مراقبین سلامت، با مشکلات و علائم بیشتری مواجه شده که این افراد وارد گام دوم شده اند. در حال حاضر در منطقه ی اهواز 451 نفر وارد گام دوم شده اند که مراقبین سلامت روزانه با ایشان تماس گرفته و این افراد را پایش می کنند.

دکتر مدرس موسوی در خصوص افرادی که اسامی ایشان در گام دوم سامانه ثبت شده است گفت : این افراد که بایستی در قرنطینه خانگی باشند ، روزانه توسط مراقبین سلامت پایش شده و مطابق پروتکل های وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی یا پروتکل های بومی شده توسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، سوالاتی در خصوص وضعیت جسمانی فعلی از ایشان پرسیده شده و در سامانه ثبت و آموزش های لازم به این افراد ارائه می گردد.

وی در ادامه گفت : 3.6 درصد افرادی که در سامانه خود اظهاری ثبت اطلاعات داشته اند افراد محتمل و با درگیری ریوی بوده اند.

مسئول پزشکی خانواده گفت : بیمارانی که تست PCR ایشان مثبت اعلام می شود و در قرنطینه خانگی هستند و حتی بیمارانی که در بخش های کووید بستری بوده اند و پس از ترخیص به مدت دو هفته قرنطینه می شوند نیز توسط همکاران پزشک ، پرستار ، مامای آموزش دیده و باتجربه (مراقبین سلامت ) پایش شده تا ایام قرنطینه را به سلامت طی کنند و بهبودی کامل حاصل شود.

وی افزود : در حال حاضر از میان مناطق تحت پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ، 35 درصد از تماس های تلفنی برقرار شده، توسط مراقبین سلامت بهداشت و درمان اهواز انجام شده است.

وی اظهار داشت : برای بیمارانی که به مراکز سلامت خانواده و یا اورژانس تنفسی مراجعه می کنند و بیماران بستری در بخش های کووید فرم A صفر  تکمیل می شود و این فرم ها توسط یکی از مراقبین سلامت در سامانه nocorona ثبت می شود و بعد از ثبت در سامانه مراقب سلامت با این افراد نیز تماس گرفته و پایش ها را انجام می دهند.  به علاوه افرادی که در مناطق عملیاتی و واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند نیز پس از خود اظهاری و ثبت اطلاعات در سامانه ، بلافاصله با ایشان تماس گرفته می شود و در صورت نیاز به واحدهای سلامت کار ارجاع میشوند و تا بهبود شرایط جسمی و سلامتی کامل به صورت روزانه پایش می شوند.

وی در پایان از تلاش خالصانه همکاران پزشک ، پرستار و ماما که در سامانه خود اضهاری nocorona.ir همکاری داشته اند تقدیر و تشکر کرد و گفت : مراقبین سلامت علاوه بر پایش شرایط جسمی بیماران و خانواده هایشان ، تلاش کردند در طی پایش های انجام شده از نظر روحی نیز به این بیماران کمک نمایند تا این دوران را به سلامت طی کنند.

۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۱۹۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید