سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۶:۲۳
 

اخبار

دوم مرداد ، روز ملی فیزیوتراپی گرامی باد.

فیزیوتراپی (physiotherapy) شیوه ای از درمان بیماری ها و اختلالات عصبی، ماهیچه ای، اسکلتی با استفاده از تجهیزات مکانیکی، جریان های الکتریکی، مانورهای دستی، تمرینات ورزشی و عوامل فیزیکی دیگر است. در این روشها از ورزش، نور، پرتوهای فرابنفش و فروسرخ، گرما و جریان برق استفاده می شود. با توجه به سبک زندگی امروزی و وجود اختلالات عصبی ، عضلانی، اسکلتی ، انجام فیزیوتراپی و توانبخشی به شکل علمی و صحیح موجب کاهش دردهای عضلانی و مفصلی ، تسریع در پروسه ترمیم بافتی ، بهبود دامنه حرکتی (ROM) مفاصل ، جلوگیری از ضعف و آتروفی عضلانی و ... خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، به مناسبت دوم مرداد ماه ، روز فیزیوتراپی با دکتر محمد رضا طباطبایی مسئول کلینیک جامع توانبخشی بیمارستان بزرگ نفت اهواز در خصوص شرایط فعلی واحد فیزیوتراپی و توانبخشی در بحران کووید19 گفتگویی انجام دادیم.

دکتر طباطبایی با بیان اینکه قبل از شیوع بیماری کرونا ، بخش توانبخشی روزانه در دو شیفت کاری به جمعیت تحت پوشش نفت خدمت رسانی می کرد گفت : قبل از شیوع بیماری کرونا ، روزانه 250 تا 300 مراجعه کننده در واحد توانبخشی خدمات دریافت می کردند.

وی گفت : پس از شیوع بیماری کووید19 در جهت حفظ سلامت مراجعین و کاهش تردد در مراکز درمانی تلاش کردیم مراجعات غیر اورژانس کلینیک جامع توانبخشی را کاهش دهیم و با حداقل نیروها و فقط به مراجعان اورژانس ارائه خدمت نماییم.

دکتر طباطبایی افزود : پس از رفع محدودیت های اجتماعی ، شرایط را برای پذیرش مراجعین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ابلاغی از جمله حفظ فاصله ی اجتماعی ، استفاده از ماسک ، ملحفه یکبار مصرف ،  پدهای الکتروتراپی شخصی و ... فراهم کردیم و در شرایط فعلی میزان مراجعات به 60 تا 70 نفر در روز در دو بخش فیزیوتراپی زنان و مردان رسیده است.

مسئول کلینیک جامع توانبخشی بیمارستان بزرگ نفت اهواز گفت : از ابتدای اردیبهشت ماه و پذیرش بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های بستری کووید بیمارستان بزرگ نفت اهواز ، کارشناسان فیزیوتراپی در صورت درخواست پزشک و نیاز بیماران ، با حضور در بخش های بستری کووید ، برای ایشان بوسیله دستگاه های فیزیوتراپی پرتابل CHEST PHYSIOTHRAPY انجام می دهند.

وی تصریح کرد :  فیزیوتراپی تنفسی می‌تواند تا قبل از بروز مرحله حاد تنفسی و حتی پس از آن به بهبود عملکرد ریه‌ها و کاهش علائم بیماری کمک کند و فیزیوتراپیست با تجربه می تواند ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی ، اقدامات درمانی را برای بیمار انجام دهد. فیزیوتراپی تنفسی می تواند به تقویت عضلاتی که در تنفس نقش دارند، کمک نموده  تا با افزایش حجم ریوی و تخلیه ترشحات ریوی تنفس بیمار تسهیل شود.

وی افزود : در شرایط فعلی ما تلاش می کنیم نحوه صحیح انجام فعالیت های روزانه را از طریق مشاوره حضوری به مراجعین آموزش دهیم. توصیه ما به انجام ورزش های صحیح و مناسب شرایط هر فرد در منزل و حضور کمتر در فضاهای درمانی ست ، اما در صورت نیاز بیماران کلیه امکانات خود را بکار می گیریم تا طی دو شیفت کاری بتوانیم بهترین خدمات را به جامعه بزرگ صنعت نفت ارائه دهیم.


فیزیوتراپی2
فیزیوتراپی1
۱ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۱۸
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۵۶۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید