سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۲۱:۳۶
 

اخبار

فعالیت های واحد تصویربرداری بیمارستان بزرگ نفت اهواز در بحران کرونا

از آغاز بحران کرونا ویروس تاکنون 10.897 مورد سی تی اسکن برای بیماران مشکوک به کووید19 انجام شده است.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از شروع بحران کرونا تاکنون فعالیت واحد تصویربرداری بیمارستان بزرگ نفت اهواز و بخش سی تی اسکن این مجموعه که یکی از ارکان تشخیص بیماری کرونا بوده است ، نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در همین رابطه با بیژن امین فر رئیس بخش رادیولوژی گفتگویی انجام دادیم که در زیر می خوانید:

امین فر با بیان اقداماتی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در واحد تصویر برداری انجام شده است گفت : در ابتدای شیوع کرونا تلاش های ویژه ای در جهت آموزش کارکنان در زمینه رعایت بهداشت فردی و استفاده صحیح و حداکثری از وسایل حفاظت فردی انجام شد . به علاوه در جهت افزایش روحیه کارکنان واحد تصویربرداری تیم حمایت روانی با حضور روانپزشکان و روانشناسان بهداشت و درمان اهواز تشکیل و حمایت های لازم از پرسنل این بخش انجام گرفت . همچنین در جهت افزایش دانش و مهارت و تجربیات همکاران و به اشتراک گذاشتن اطلاعات علمی ، صحیح و بروز گروه های مجازی تشکیل شد تا از طریق مسئولین واحد ، جدید ترین اطلاعات در بین همکاران منتشر شود.

امین فر اظهار داشت: از ابتدای اسفند ماه و با شیوع بیماری کرونا در کشورمان ،  تا کنون تعداد 10.897 مورد سی تی اسکن و 1.832 عکس رادیولوژی قفسه سینه (Chest Radiography)، جهت بیماران مشکوک به کووید 19 انجام شده است . به علاوه کلیه خدمات تخصصی سی تی اسکن اندام های دیگر و سی تی اسکن های با تزریق و سی تی آنژیو به بیماران بستری و سرپایی نیز ارائه شده است.

وی افزود : خوشبختانه طی یکماه اخیر روند مراجعه بیماران مشکوک به کووید19 سیر کاهشی داشته است ، به طوری که تعداد سی تی اسکن انجام شده برای بیماران مشکوک به کرونا در خرداد ماه 3.609 مورد و در تیر ماه 2.889 مورد بوده است و درحال حاضر تعداد سی تی اسکن انجام شده در جهت تشخیص بیماری کرونا به کمتر از 100 مورد در شبانه روز رسیده است.

امین فر در ادامه گفت : علاوه بر ارائه خدمات تشخیصی در بخش تصویربرداری ، در صورت درخواست پزشک ، رادیوگرافی قفسه سینه نیز  به صورت 24 ساعته توسط کارشناسان رادیولوژی و بوسیله یک دستگاه پرتابل رادیولوژی ، در بخش های بستری کووید و بخش ICU انجام شده است.

وی با اشاره به افتتاح کلینیک ریه در مجتمع تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت در اواخر اسفند ماه گفت : پس از راه اندازی کلینیک ریه ، بخش رادیولوژی نیز جهت تسریع در ارایه خدمات تشخیصی و درمانی درآن مکان راه اندازی شد. 

مسئول بخش رادیولوژی بیمارستان بزرگ نفت اهواز با اشاره به استمرار دیگر خدمات بخش تصویربرداری در بحران اخیر گفت : از آغاز بحران کووید 19 تاکنون ضمن رعایت همه ی پروتکل های ابلاغی ، بخش های سونوگرافی و MRI نیز همچنان فعال بوده و تعداد 1.144 MRI و 5.093 سونوگرافی انجام شده است . به علاوه جهت حفظ سلامت مراجعین یک کلینیک سونوگرافی اختصاصی در مکان و با دستگاه مجزا جهت بیماران کووید19 که نیاز به انجام سونوگرافی دارند ، راه اندازی شده است.

وی افزود : به همت مدیریت ارشد و به منظور ارتقاءکیفیت  و استمرار بی وقفه خدمات ، اقدامات لازم جهت خرید دستگاه جدید سی تی اسکن پیشرفته 128 اسلایس در حال انجام می باشد.

وی در خصوص مدیریت چینش نیروها در بحران اخیر گفت : به منظور پیشگیری از کمبود نیرو در بحران کووید19 و احتمال ابتلاء همکاران ، سه نفر از کارشناسان بخش رادیولوژی آموزش های لازم در خصوص انجام سی تی اسکن را دیده اند تا در صورت ابتلاء همکاران ، فعالیت ها و خدمات بخش سی تی اسکن به شکل روتین ادامه یابد.
 امین فردر پایان از حمایت و پشتیبانی مدیریت ارشد و تلاش صادقانه و بی دریغ همه ی همکاران واحد تصویر برداری از جمله پزشکان متخصص رادیولوژیست ، کارشناسان بخش های مختلف و همکاران پذیرش و خدمات تقدیر و تشکر کرد.


تصویربرداری7
تصویربرداری6
تصویربرداری5
تصویربرداری4
تصویربرداری2
تصویربرداری1
تصویربرداری8

۵ اَمرداد ۱۳۹۹ ۰۸:۲۲
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۳,۰۳۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید