سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۲:۳۰
 

اخبار

فعالیت همزمان 4 بخش اختصاصی کووید 19 در بیمارستان بزرگ نفت اهواز

دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از افزایش 3 برابری مراجعات با علائم تنفسی و مشکوک به بیماری کووید 19 خبر داد.

 

 به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان ،  رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، از افزایش 3 برابری میزان مراجعات با علائم تنفسی به بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد و گفت : در حال حاضر چهار بخش اورژانس تنفسی ، کووید 1 و 2 و ICU کووید با تمام توان مشغول به خدمت رسانی به بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری کووید هستند.
وی از لغو عمل های جراحی غیر اورژانس و غیر ضروری خبر داد و گفت : در شرایط فعلی و با توجه به اعلام وضعیت قرمز در شهر اهواز از سوی ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا ، فقط اعمال جراحی اورژانس  و الکتیو ضروری انجام می گردد و کلیه بیماران کاندید اعمال جراحی و بستری نیز بوسیله rapid تست از نظر ابتلا به بیماری کرونا غربالگری و بررسی می شوند.

وی در خصوص دستگاه سی تی اسکن بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز گفت : با توجه به حجم مراجعات در پیک اول ، دوم و سوم بیماری کرونا و تعداد بسیار زیاد سی تی اسکن انجام شده ، در چند هفته ی اخیر یکی از قطعات این دستگاه دچار مشکل شده بود که با تلاش همکاران حوزه پشتیبانی ، خوشبختانه این دستگاه تعمیر شده و مجددا به چرخه کار برگشته است و دیگر نیازی به اعزام بیماران به خارج از بیمارستان نیست.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص نحوه ارائه خدمات در دیگر بخش ها و واحد های بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز نیز توضیحاتی را ارائه نمود و گفت :  معاینات برگشت به کار شاغلین توسط پزشکان متخصص طب کار در مرکز سلامت کار کوی نفت انجام می گردد. همچنین در واحد دندانپزشکی ضمن رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی و استفاده کامل از لوازم حفاظت فردی ، در هر شیفت کاری به تعداد محدودی از بیماران خدمات دندانپزشکی ارائه می شود و نوبت دهی خدمات دندانپزشکی از طریق سیستم نوبت دهی غیر حضوری (سایت بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز) و یا از طریق شماره تلفن ٣١٥٣_٠٦١ (کال سنتر) خواهد بود. در کلینیک های تخصصی بیمارستان بزرگ نفت نیز با افزایش ساعات کاری کلینیک های مختلف ، ایجاد فاصله ی زمانی بین  زمان ویزیت پزشکان در یک کلینیک ، ارائه خدمات در بیمارستان بزرگ نفت  و دو مجتمع تخصصی سلامت خانواده کارون و شهدای نفت  و ضدعفونی کامل محیط کلینیک ها دو بار در روز ، تلاش شده فاصله ی اجتماعی بین مراجعین در هر کلینیک حفظ شده و از تجمع بیماران جلوگیری شود.

دکتر دهقان تاکید کرد : شاغلین و بازنشستگان صنعت نفت و خانواده های ایشان می توانند در سامانه خوداظهاری پایش و غربالگری بیماری کرونا ورود اطلاعات نمایند تا  صورت وجود علائم، مراقبین سلامت با ایشان تماس گرفته و راهنمایی های لازم را به ایشان ارائه نمایند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با قرنطینه خانگی ، رعایت پروتکل های بهداشتی در جامعه و کاهش تردد های غیر ضروری ، از شدت پیک فعلی این بیماری کاسته شود.

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۱۳
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۳۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید