سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۰۲:۱۳
 

اخبار

اقدامات جدید بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برای مقابله با پیک چهارم بیماری کرونا

دکتر بهرام دهقان اقدامات جدید بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز برای مقابله با پیک چهارم بیماری کرونا را تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اقدامات جدید این مجموعه را در مقابله با پیک چهارم بیماری کرونا تشریح کرد.

دکتر دهقان با بیان اینکه تریاژ در تمام مبادی ورودی بیمارستان بزرگ نفت اهواز و مراکز سلامت خانواده انجام می شود گفت : در تمام واحد های تریاژ با  تب سنجی و اخذ شرح حال مختصر ، شناسایی و افتراق بیماران تنفسی از سایر بیماران انجام شده  و ضمن ثبت علائم مراجعین ، بیماران مشکوک  و دارای علائم تنفسی را به منطقه خاکستری و یا اورژانس تنفسی هدایت می کنند.

وی با اشاره به موج جدید بیماری کرونا در استان خوزستان گفت : از 18 بهمن ماه 99 که به یکباره با موج جدید این بیماری مواجه شدیم ، با 4 بخش اختصاصی کووید 19 (اورژانس تنفسی ، کووید 1 و2 و ICUکووید) مشغول ارائه خدمت به جامعه بزرگ صنعت نفت هستیم .

وی تصریح کرد : تعداد بیماران و مراجعه کنندگان به اورژانس تنفسی در نیمه دوم بهمن ماه بیش از 60درصد افزایش داشته است ، تعداد موارد بستری در همین بازه ی زمانی بیش از 40 درصد و تعداد بیماران بخشICU کووید نیز بیش از 60 درصد افزایش داشته است.

وی تاکید کرد : در حال حاضر بیمارستان بزرگ نفت اهواز بیش از 60 تخت بستری را به بیماران کووید اختصاص داده است که در صورت تدوام عدم رعایت پروتکل های بهداشتی  توسط مردم و افزایش مراجعین با علائم تنفسی ، بخش سوم عمومی کووید و بخش ICU کووید2 هم راه اندازی خواهد شد .

وی افزود : با ابلاغ معاونت درمان دانشگاه جندی شاپور اهواز در حال حاضر فقط اعمال جراحی اورژانسی قابل انجام است.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص آزمایشگاه PCR بهداشت و درمان اهواز که آزمایشگاه اصلی تشخیص کووید می باشد گفت : از شهریور ماه 99 که این آزمایشگاه کار خود را آغاز نموده است تا کنون بیش از 3500 تست PCR انجام شده است. میزان انجام این تست در نیمه دوم بهمن ماه نسبت به نیمه اول بهمن بیش از 2 برابر افزایش یافته و روزانه بیش از 80 تست به تشخیص پزشکان اورژانس از مراجعین با علائم تنفسی گرفته می شود که از این تعداد بیش از 50 درصد موارد نتیجه تست ها مثبت اعلام شده است. نمونه گیری تست PCR همه روزه در اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز انجام شده و پاسخ تست ها در کمتر از 24 ساعت از طریق پیامک به مراجعین اعلام می گردد.

دکتر دهقان در خصوص فعالیت مراکز سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اظهار داشت : در مراکز سلامت خانواده فراخوان های فعال پزشکی خانواده متوقف شده و پیگیری های بیماران پرخطر (مانند بیماران مبتلا به بیماری های قلبی ، فشار خون ،دیابت و ... ) به صورت تلفنی توسط پزشک و پرستار انجام میگیرد.

وی گفت : در حال حاضر در کل مراکز سلامت خانواده بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز به طور میانگین روزانه 1600 نفر ویزیت می شوند که با تریاژ صحیح و اخذ شرح حال مختصر از مراجعین تلاش می شود مراجعین تنفسی شناسایی و به منطقه خاکستری هدایت شوند. جهت خانم های باردار نیز گروه های مجازی تشکیل شده تا مسائل و مشکلات ایشان  توسط مامای مجرب پیگیری شود تا نیاز به مراجعه حضوری نباشد . واکسیناسیون کودکان نیز در دو مرکز بهداشتی اختصاصی کوی ملت و امام رضا (ع) انجام میشود و در دیگر مراکز با هماهنگی قبلی و در ساعات خلوت تر مراجعه صورت می گیرد.

وی تاکید کرد : در دو مجتمع سلامت خانواده شهدای نفت و کارون که به صورت شبانه روزی فعال می باشند، علاوه بر خدمات اورژانس و پزشکی خانواده ، کلینیک های تخصصی اصلی مانند قلب ، داخلی ، چشم و ارتوپدی نیز با فواصل زمانی مشخص برقرار می باشند. مراکز سلامت خانواده زیتون ، نیوساید ، لشکر و کوت عبداله نیز به صورت 16 ساعته فعال می باشند.
 
وی اظهار داشت : مجتمع تخصصی سلامت خانواده کارون از سوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان یکی از مراکز پذیرش بیماران سرپایی کووید 19 انتخاب شده و در این مرکز به بیماران غیر شرکتی نیز خدمات ارائه می گردد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص تیم های واکنش سریع بهداشتی نیز گفت : پس از اتمام پیک سوم بیماری کرونا به سبب کاهش موارد مثبت این بیماری ، فقط یک تیم واکنش سریع بهداشتی فعال بود ، اما با شروع پیک چهارم و افزایش مراجعات بیماران ، در حال حاضر  4 تیم واکنش سریع بهداشتی فعال بوده و گندزدایی محیط کار و زندگی مبتلایان و ارائه آموزش های بهداشتی لازم را انجام می دهند.

دکتر دهقان با بیان اینکه در بحران کووید 19 ، کادر درمانی بویژه پزشکان و پرستاران با تمام قوا  در صف اول مقابله و مبارزه با این بیماری قرار داشته اند گفت : کادر درمانی برای کنترل این بیماری جان برکفانه و ایثارگرانه تلاش کرده اند بهترین و باکیفیت ترین خدمات درمانی را به جامعه بزرگ صنعت نفت ارائه کنند. امیدواریم بازنشستگان فرهیخته و شاغلین پرتلاش و سختکوش صنعت نفت و خانواده های ایشان با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی ما را در مدیریت این بیماری یاری نمایند.

کرونا زمستان7
کرونا زمستان6
کرونا زمستان3
کرونا زمستان2
کرونا زمستان1

کرونا زمستان4
 





۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۴۱
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۵۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید