سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۰:۵۷

اخبار

تشریح اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در ایام نوروز

دکتر بهرام دهقان ، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز اقدامات این بهداشت و درمان در مدیریت بیماری کووید 19در هفته های آغازین سال 1400 خورشیدی را تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز ، دکتر بهرام هقان ، رئیس این بهداشت و درمان ضمن تبریک سال نو و نوروز 1400 ، برای همه ی مردم شریف ایران و بویژه کادر درمانی کشور آرزوی سلامتی و بهروزی نمود.

وی گفت : بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز بر حسب وظیفه ذاتی خود در یکسال گذشته تمام قد در خدمت جامعه بزرگ صنعت نفت بوده و همکاران کادر درمانی و پشتیبانی خالصانه و متعهدانه تلاش کرده اند تا بتوانند به بهبود شرایط جسمی و روحی بیماران کمک نمایند.

وی با اشاره به پیک چهارم کرونا و افزایش بار مراجعات به مراکز درمانی از نیمه بهمن ماه و پیک مراجعات به بیمارستان بزرگ نفت اهواز در اواخر سال 99 گفت : جهت ارائه خدمات بهتر و تسهیل شرایط موارد متعددی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز اجرایی شده است. در اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز کلینیک تخصصی عفونی در تمام ایام نوروز  با حضور متخصصین عفونی و داخلی همه روزه از ساعت  8 الی 11 و کلینیک تخصصی داخلی نیز با حضور متخصصین داخلی همه روزه از ساعت 19 الی 24   فعال بوده است.

وی با بیان اینکه انجام تست  PCR از ابتدای این شیوع این بیماری تاکنون همه روزه در اورژانس تنفسی بیمارستان بزرگ نفت اهواز  انجام شده است گفت : با توجه به حجم مراجعات بیماران در پیک چهارم و جهت پیشگیری از انتقال این بیماری در فضای بسته و با توجه به شرایط جوی مناسب در این مدت در اهواز ، نمونه گیری تست PCR در همه ی روزهای هفته و حتی در ایام نوروز در فضای باز محوطه ی اورژانس تنفسی انجام شده و پاسخ تست ها نیز در کمتر از 24 ساعت از طریق پیامک به مراجعین اطلاع رسانی شده است. در حال حاضر روزانه بیش از 100 تست PCR جهت بیماران مشکوک به بیماری کرونا انجام می شود. از هفته آینده و با توجه به گرمای هوا ، با خرید و نصب دستگاه تهویه فشار منفی انجام نمونه گیری تست PCR در اورژانس تنفسی  بیمارستان نفت اهواز همه روزه از ساعت 8 الی 24 انجام می شود. به علاوه از هفته آینده نمونه گیری تست PCR علاوه بر بیمارستان نفت ، در مجتمع های تخصصی سلامت خانواده شهدای نفت و کارون نیز انجام شده و مراجعین این مراکز نیازی به مراجعه به بیمارستان جهت انجام تست تشخیصی کرونا نخواهند داشت.

دکتر دهقان تصریح کرد: در حال حاضر 150 تخت بستری از ظرفیت تخت های بیمارستان بزرگ نفت اهواز به بیماران کووید اختصاص یافته است و در پیک فعلی به طور متوسط روزانه 100 بیمار بستری در بخش های مرتبط با کووید بستری بوده اندکه از این میان 15 تا 20 درصد موارد بستری از شاغلین محترم صنعت نفت بوده و بقیه موارد بستری را بازنشستگان محترم و بومیان منطقه تشکیل داده اند.

وی افزود : با توجه به وضعیت قرمز در شهر اهواز و  سرعت انتقال بسیار زیاد این بیماری ، جهت پیشگیری از تجمع افراد در فضاهای بسته ، طی دو هفته آینده خدمات دندانپزشکی و کلینیک های تخصصی صرفا جهت موارد اورژانس و تمدید داروی بیماران ارائه می گردد و امیدواریم با تغییر وضعیت فعلی ظرفیت پذیرش کلینیک های تخصصی افزایش یابد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با بیان اینکه واکسیناسیون کووید 19 در سطح کشور برای کادر درمان در حال انجام است گفت : تاکنون 50 درصد از همکاران کادر درمان  و همه ی همکاران بخش های کووید و اورژانس بیمارستان نفت واکسینه شده اند .

وی ابراز امیدواری کرد طی یک تا دو هفته آینده و با اختصاص تعداد بیشتر واکسن بقیه همکاران کادر درمانی نیز برعلیه این بیماری واکسینه شوند.

وی افزود : تاکنون 32 نفر از بیماران دیالیزی بیمارستان بزرگ نفت اهواز نیز تحت واکسیناسیون کووید19 قرار گرفته اند.

دکتر دهقان گفت : جهت مديریت استرس بیماران و مدارای بهتر با این بیماری ، خدمات روانشناختی از جمله امکان تماس و مشاوره بیمار با روانشناسان این بهداشت و درمان فراهم شده است. همچنین حضور روزانه همکاران روانپزشک و روانشناس در بخش های بستری کووید و آموزش جنبه های روانشناختی این بیماری به سایر همکاران شاغل در این بخش ها برنامه ریزی شده است. به علاوه از هفته آینده  امکان استفاده از اینترنت رایگان جهت تماس تصویری با مشاور و افراد خانواده نیز برای بیماران  فراهم خواهد شد.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز با تشریح نقش و اهمیت اقدامات حوزه ی بهداشت و طب صنعتی گفت: در معاونت بهداشتی تیمهای واکنش سریع متشکل از  کارشناسان بهداشت ، نیروهای خدمات و پزشک که با حضور در محل کار و زندگی افراد مبتلا ، اقدام به گندزدایی محل کار و زندگی وی نموده ، در صورت نیاز برای فرد مبتلا دارو تجویز شده و جهت افرادی که تماس نزدیک با فرد مبتلا داشته اند بوسیله کیت های تشخیصی سریع (rapid test)نمونه گیری انجام شده که در صورت نیاز ، این افراد نیز قرنطینه و درمان می شوند. تیم های واکنش سریع در پیک فعلی بیماری در کنترل فعال این بیماری در مراکز عملیاتی نیز نقش بسیار موثری داشته اند.

وی افزود : در طب صنعتی نیز با هماهنگی با HSE  شرکت ها جهت نظارت بر رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی تلاش شده احتمال ابتلاء شاغلین صنعت نفت به این بیماری کاهش یابد. همچنین ارائه استراحت های پزشکی و مجوزهای برگشت بکار به شاغلین نیز در واحد طب کار انجام می شود. به علاوه با توجه به دستورالعمل های سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در واحد طب کار شاغلین پرخطر و با بیماری های زمینه ای در شرکتها شناسایی و معرفی شده اند و تلاش شده با دور کاری و یا کار در محیط های با ریسک کمتر احتمال ابتلای این همکاران کاهش یابد.

وی در پایان از جامعه شریف و فرهیخته صنعت نفت خواست با رعایت حداکثری پروتکل های بهداشتی کادر درمان را در مدیریت این بیماری یاری نمایند.

۱۳ فروردین ۱۴۰۰ ۱۱:۰۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۱,۱۲۴

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید