سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۸:۲۸
 

اخبار

تشدید بازدیدهای دوره ای در یکسال گذشته همزمان با شیوع ویروس کووید 19

موسوی مقدم : از ابتدای سال 99 تاکنون 1913 مورد بازدید از شهرک های مسکونی، آبدارخانه و مجموعه های غذایی واحد های ستادی و عملیاتی، خودروهای حمل آب آشامیدنی و مواد غذایی به مناطق عملیاتی ، جایگاه های سوخت و ... انجام شده است.

7 آوریل ، مصادف با 18 فروردین ماه ، از سوی WHO  ، روز جهانی بهداشت (روز سلامتی ) نامگذاری شده است. شعار امسال روز جهانی بهداشت ، ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر برای همه است. بیماری کووید 19 در یکسال گذشته به ما نشان داد که همگی ما باید برای داشتن زندگی سالم تر ، دسترسی بهتری به خدمات بهداشتی و درمانی داشته باشیم.طی یکسال اخیر کارکنان حوزه بهداشت با فعالیت های مجدانه خود تلاش کرده اند در ارتقاء بهداشت و حفظ سلامت آحاد جامعه بکوشند.در همین راستا با زهرا موسوی مقدم مسئول واحد بهداشت محیط معاونت بهداشت و طب صنعتی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در خصوص فعالیت های واحد  بهداشت محیط در سال 99 که مصادف با شیوع بیماری کووید 19 بوده ، گفتگویی ترتیب داده ایم که در ادامه می آید:
زهرا موسوی مقدم مسئول واحد بهداشت محیط با اشاره به اینکه  این واحد در شرایط عادی وظیفه بازدیدهای دوره ای از اماکن متعددی  از جمله شهرک های مسکونی زیر مجموعه مناطق نفتخیز جنوب ، واحد عملیاتی ، آبدارخانه های واحد های ستادی ، خودروهای  حمل آب آشامیدنی و مواد غذایی به مناطق عملیاتی ، جایگاه های سوخت و ... بر عهده دارد ، گفت : علی رغم شیوع ویروس کووید 19 در یکسال گذشته این بازدیدهای دوره ای نه تنها کمتر نشده بلکه تشدید شده و از ابتدای سال 99 تاکنون 1913 مورد بازدید از اماکن مختلف انجام شده است.
وی گفت : در سال 98 و با اعلام اولین موارد  بیماری کووید 19 در کشور ، در اسرع وقت با برنامه ریزی مدون کلاس های آموزشی در خصوص راه های سرایت و جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا و همچنین بهداشت فردی و شیوه گندزدایی سطوح جهت  نیروهای خدماتی  کلیه شرکت ها توسط کارشناسان بهداشت محیط در فضای باز تشکیل گردید. همچنین دستورالعمل های بهداشتی وزارت بهداشت وسازمان بهداشت ودرمان صنعت نفت در خصوص بیماری کووید 19 تهیه و به تمامی شرکت ها ارسال گردید و تاکنون  بروزرسانی آنها ادامه دارد.
وی تاکید کرد: در یکسال گذشته با همکاری و هماهنگی با HSE شرکتهای تابعه ، ارزیابی واحد های عملیاتی وستادی شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون ، کارون ، پیراحفاری ، پخش و پالایش نیز از نظر میزان رعایت پروتکل های بهداشتی مرتبط با بیماری کرونا انجام شده است.

موسوی مقدم گفت : ارزیابی مجموعه های غذایی و آبدارخانه های واحدهای ستادی تحت پوشش شرکت های تابعه  نیز از جمله وظایف واحد بهداشت محیط می باشد که طی سال گذشته 27 مجموعه غذایی به صورت هفتگی و فصلی  و 263 آبدارخانه در واحدهای ستادی به صورت دوره ای 6 ماهه مورد بازرسی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه 3299  منزل سازمانی در شهرک های نفت ، نیوساید، خرمکوشک، فلت بختیار،کوت عبدالله  وجود دارد گفت : یکی از اقدامات مهم واحد بهداشت محیط از گذشته تاکنون ارائه خدمات بهسازی ،گندزدایی ، سم پاشی در این شهرک ها بوده است.

وی تصریح کرد : بازرسی از 28 باب مغازه و اصناف واقع در شهرک های مسکونی نیز به صورت ماهیانه توسط کارشناسان بهداشت انجام مشود و طی این بازدیدها نظارت بر فعالیت آنها مطابق آخرین تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا و میزان رعایت پروتکل های بهداشتی نیز مورد بررسی قرار گرفته است . همچنین بازرسی از  50 جایگاه سوخت تحت پوشش شرکت پخش و پالایش نیز بر عهده کارشناسان این واحد می باشد.

مسئول واحد بهداشت محیط در خصوص فعالیت های تیم واکنش سریع بهداشتی در یکسال گذشته گفت : 4 تیم واکنش سریع بهداشتی در معاونت بهداشت و طب صنعتی وجود دارد و این تیمها متشکل از کارشناسان بهداشت  ، نیروهای خدمات ، راننده و بعضا پزشک می باشد و با هدف بیمار یابی ، پایش بیماران، آموزش به بیماران ، خانواده واطرافیان آنها وهمچنین گندزدایی منازل و ادارات  کار خود را از اسفند ماه 98 آغاز نموده که تا کنون نیز فعالیت این تیم ها ادامه دارد  و تاکنون 10218 مورد گندزدایی محل زندگی و کار انجام شده و 13758 نفر به صورت حضوری و غیر حضوری آموزش های مرتبط با کووید را  دریافت نموده اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با کنترل و مدیریت بیماری کووید 19 بتوانیم به ساختن جهانی عادلانه تر و سالم تر کمک کنیم.

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۱۹
روابط عمومی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز |
تعداد بازدید : ۸۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید